דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא הכול נאמר עדיין על אהבה

לא הכול נאמר עדיין על אהבה

כנס בסוצ'י. שיעור מס' 5.

שאלה: אצלנו נהוג, שהקבוצה הגברית עובדת בנפרד על אהבה כלפי החברים, והקבוצה הנשית מנהלת את העבודה שלה. אם אהבת החברים מתייחסת גם לנשים וגם לגברים, אז באיזו צורה לעשות את העבודה הזאת?

האם צריכים להיות מעגלים גבריים ונשיים נפרדים, או שהם יכולים להיות מעורבים ולדון בנושאים האלה?

תשובתי: על מה בדיוק אתם רוצים לדבר? על איחוד, על אהבת חברים?

אם אני אוהב את החבר, אני לא שם לב למראה החיצוני שלו, חשובה לי ההשתוקקות שלו למטרה, הקשר שלו עם הבורא. במצב הזה לפניי מופיע איזה יוניסקס: לא גבר ולא אישה, אלא משהו שמשתוקק לבורא. וזהו!

אני מבין, שהופעה פיזית של אישה לפני גבר מפריעה לו מאוד, לאישה פחות, לגבר יותר. במקרה כזה צריך להפריד בין המעגלים, אין מה לעשות. אנחנו עדיין לא הגענו לתיקון הרצוי או לכוח הנחוץ של ההשתוקקות קדימה. הבורא בינתיים פחות חשוב עבורי מאשר הישות הפיזיולוגית הזאת שמוארת לפניי. אני לא יכול להעלות אותו גבוה יותר בתוכי, מאשר את הגוף הפיזיולוגי שלה.

מה לעשות? – במקרה כזה הנשים צריכות להתרחק מהגברים, לעזור להם ששום דבר לא יסיח את דעתם מהעבודה ביניהם. אבל בעתיד אנחנו נסתכל זה על זה בצורה הבאה: זוהי פיזיולוגיה, אנחנו צריכים ילדים, לכן אנחנו מזדווגים בינינו (סליחה שאני מדבר בצורה כזאת), ואילו זו אהבה לבורא, ואנחנו מתחברים נפשית בינינו. כלומר, אנחנו מפרידים את הדרגה הבהמית מהדרגה האנושית וקיימים בשתי הדרגות.

שאלה: על אילו נושאים עדיף לדון במעגלים נפרדים ובאילו נושאים במעגלים מעורבים?

תשובתי: על האהבה כלפי החברים וכל מה ששייך להתקרבות הדדית, עדיף בינתיים לדון בזה בנפרד, וכל השאר הנוגע לעבודה עם הקהל החיצון, הבנה של מאמרים מסוימים, נושאים שונים שאינם שייכים לאהבה, לאיחוד ולקירוב הדדי, אפשר לדון ביחד.

אפילו על גדלות המטרה אפשר לדון יחד. לגברים יכול להיראות שזה לא רציני לדבר עם אישה על גדלות המטרה. אבל לזה צריך להתרגל בהדרגה. כי בסופו של דבר, בהתקדמותנו קדימה, אתם תראו עד כמה אישה יכולה לעורר ולתת לכם השראה להשגת הבורא, לתת דחיפה בלתי מורגשת, להזכיר, או אפילו להראות עד כמה היא יותר נאמנה לזה בהשוואה אליכם, כדי שאתם תתביישו.

אני יודע את זה על עצמי. לעיתים קרובות מאוד אני קיבלתי מאשתי, כביכול כדרך אגב, עצות ערכיות מאוד. אני לא יודע האם היא הבינה בדיוק את מה שהיא אומרת, אבל דרכה הבורא דיבר איתי.

מתוך שיעור מס' 5 בכנס בסוצ'י, 14.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הגבול הדק בין העבודה הגברית והנשית
נקודות מגע
שורש אחד, כוח אחד לכולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest