דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא למסור את כס המלכות לאגו

לא למסור את כס המלכות לאגו

בעל הסולם, "הקדמה לספר הזהר", סעיף י"א:

"כי הגוף, שהוא הרצון לקבל לעצמו, נמשך משורשו, שבמחשבת הבריאה. ועובר, דרך המערכה של העולמות דטומאה. ונשאר משועבד, תחת המערכה ההיא, עד י"ג שנה. והוא זמן הקלקול.

ועל ידי עסק המצות, מי"ג שנה ואילך, שעוסק, על מנת להשפיע נחת רוח ליוצרו, הוא מתחיל לטהר, הרצון לקבל לעצמו, המוטבע בו, ומהפכו, לאט לאט, על מנת להשפיע. והוא הזמן של התיקון."

"י"ג שנה", שעליו מדבר בעל הסולם, מסמל משהו שאין לו כל שייכות לעולם שלנו. בעולם שלנו אדם עד י"ג שנה, למעשה, עדיין לא נחשב לאדם בוגר, הוא עדיין תינוק שנפעל על ידי הדחפים הטבעיים, אנחנו לא מצפים ממנו לפעולות רציונליות שמבוססות על הבנה, בירור והחלטה עמוקים. בהתאם לזה גם לא חל עליו שום חוק שאפשר לדרוש ממנו משהו.

אבל ברוחניות מדובר על משהו אחר לגמרי, על כך, שעד שהאדם לא יסיים את כל העבודה שלו במדרגות הקודמות. הוא משתוקק למטרה, רוצה להגיע אליה על ידי כל מיני האמצעים שניתנו לו, וכל הזמן רוכש רק את הכלים השליליים כנגד המאמצים החיוביים שלו. אבל פעם אחר פעם הוא מגלה שליטה יותר ויותר גדולה של מערכת אבי"ע דטומאה, והוא מתגבר ולא נותן לה לשלוט. ואז היא מגיעה עם כוח יותר חדש, והוא שוב לא נותן לה לשלוט…

בעצם אדם מתקדם קדימה על ידי שתי מערכות, כי ללא מערכת הקדושה הוא לא היה יכול להבדיל במערכת הטומאה. לכן דווקא מערכת הטומאה מפעילה אותו בדרך.

באופן כזה, בשלב הראשון של ההתקדמות שלנו לרוחניות, אנחנו נמצאים תחת השפעת מערכת הטומאה, הקליפה. בעולמות האלה הרצון הרוחני לקבל על מנת לקבל כל הזמן גדל והאדם יותר ויותר מרגיש את השליטה שלו. הוא לא מרגיש סתם כך, אלא מרגיש את זה כלפי החיבור, כלפי הערבות. כי כל האבחנות שלנו הן כלפי הכלי האחד, ההתחברות חזרה לאדם אחד כמו שהוא היה לפני "שבירת הכלים". לזה אנחנו נמשכים בתיקון שלנו, ובהתאם לזה מקבלים כל מיני הכבדות, כלומר "רשימות" שמתגלים בזה אחר זה בצורות יותר ויותר כבדות של הכוונה בעל מנת לקבל.

וכך זה נמשך עד שאנחנו מגיעים למצב של "לעשות נחת רוח ליוצרו". זה סימן של המצב הבא, שהאדם כבר מסוגל במשהו לעשות נחת רוח לבורא, כלומר כבר נמצא באיזו שהיא השתוות הצורה עימו ובזה נקרא שנכנס תחת השפעת המערכות של עולמות בי"ע דקדושה.

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר", 01.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
החיים בהשפעה והמוות בקבלה
בתוך מיץ של האגו התוסס
"י"ג שנים" בתוך הקליפות הטמאות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest