דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא להרוויח אחד על חשבון השני, אלא להשלים זה את זה בהרמוניה

לא להרוויח אחד על חשבון השני, אלא להשלים זה את זה בהרמוניה

"אִם-כֶּסֶף תַּלְוֶה אֶת-עַמִּי, אֶת-הֶעָנִי עִמָּךְ–לֹא-תִהְיֶה לוֹ, כְּנֹשֶׁה; לֹא-תְשִׂימוּן עָלָיו, נֶשֶׁךְ." (תורה, שמות, פרשת משפטים, פרק כ"ב, פסוק כ"ד).

אדם לא צריך להרוויח על חשבון האחרים. הכול צריך להיות מדוד ושקול בצורה מדויקת לפי המידה שכל אחד מסוגל לתת למישהו ולקחת ממנו, כי בסופו של דבר כולם צריכים להגיע לחיבור ולהשלמה הדדית מוחלטת.

לכן, כל החוקים שמדובר בהם על היחסים בין אדם לחברו, מבוססים על החיבור לדבר רוחני אחד שלם, זאת אומרת, השלמה הרמונית הדדית. נניח, שאתה עובד אצלי כגנן ואני עובד אצלך כנגר, כלומר צריך להיות פיצוי שווה לחלוטין. בדיוק כך נאמר "לכו ותתפרנסו זה מזה", כלומר בהדדיות. לכן, כולנו נבראנו עם תכונות שונות.

לכן, אני לא יכול להרוויח עליך, ואתה לא יכול להרוויח עליי, אלא אנחנו יכולים רק להחליף בינינו את התוצרת שלנו. מתוך זה כמובן נובעים כל יתר החוקים העיקריים שאליהם נגיע בעתיד – אנחנו וכל האנושות. אלה חוקים של שוויון מוחלט, תקציב ושכר שווים, רמת חיים שווה, כאשר אין שום הבדלים בין האנשים (עשיר או עני, מצליח או נכשל, וכולי).

הערה: אבל המשפט: "אִם-כֶּסֶף תַּלְוֶה אֶת-עַמִּי" עלול לעורר יחס שלילי כלפי היהודים.

תשובתי: מדובר על תכונות רוחניות, על חוקים רוחניים.

התורה לא מספרת על היחסים בין האנשים בעולם שלנו, אלא רק על האופן שבו האנשים על ידי קשר ביניהם משתוקקים להשתוות הצורה עם הבורא, יוצרים תכונה כללית הדדית בדומה לתכונת ההשפעה של הבורא ומגלים אותו בתוך התכונה הפנימית הזאת. לכן, נאמר "עמי", שהכוונה לכל אדם שמשתוקק למטרה הזאת בלי שום קשר למוצאו.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 27.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הבורא מעניק הלוואה רק למי שיש ערֵבים
עירבון בתנאים רוחניים
"לכו ותתפרנסו זה מזה"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest