דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / לא להסכים לייסורים הגדולים

לא להסכים לייסורים הגדולים

Laitman_2011-02-03_4413_w.jpg

שאלה: נכון להיום מצטיירת התמונה הבאה, כל האנשים בעולם ללא קשר למדינה שבה הם חיים, מרגישים משבר ברמה האישית. מה דרוש מצידנו כדי להגיע להכרה שהמשבר הוא כללי?

תשובתי: אין בעולם אנשים זהים. כל אחד חזק או חלש יותר, יותר חכם או יותר טיפש, עמיד יותר, יותר שקדן או עצלן. לכל אחד יש גורל משלו, כל אחד נולד עם תכונות שונות. אין אנשים זהים. כל המדינות לגמרי שונות אחת מהשניה. לכל אחת מנטאליות משלה, הרגלים משלה, כל אחת נמצאת בדרגת התפתחות שונה. אנחנו לא יכולים למשל להשוות בין גרמניה ליוון. לפי האופי, לפי ההתקדמות שלהן, אלה מדינות שונות מאוד. ישנן מספר מדינות שחשות כי הן נמצאות במצב טוב יותר ואחרות גרוע יותר.

המשבר מביא אותנו לכך שכולם בעולם ירגישו כמו כל אחד מאיתנו בקבוצה, שהחיבור צריך להיות מעל הכול. זהו תהליך מורכב ביותר. תארו לעצמכם, מדינה עשירה ומדינה ענייה, יתכן כי העמים המאכלסים אותן נמצאים ביחסי יריבות, שנאה בת מאות שנים, דתות שונות, משטרים שונים. אנחנו נמצאים במצב שבו כולם שונים, ובוודאי שכל אחד רוצה להתקיים ולנצל את האחרים לטובתו.

אגו של אדם אחד זה עדיין לא נורא עד כדי כך. ואם זה אגו של מדינה שלמה, עם שלם נגד יתר המדינות, יבשות או ציביליזציות נניח, ציביליזציות מערבית או מזרחית, אז אנחנו נתקלים בבעיות כאלה שנראה כי הן בלתי פתירות. המשבר מתרחש על מנת לעזור למדינות, לעמים, לאנושות כולה להתקרב ביניהם.

המשבר הוא לא רע, זאת עזרה, לאלץ אותנו להבין שעל מנת להתקדם אין דרך אחרת. לו היינו רוצים, ומבינים שאפשר להתקדם מרצון יפה, להתעלות מעל האגו, בלי משבר, בלי ייסורים, אז הם לא היו קיימים בעולמנו, אנחנו לא היינו מרגישים אותם. המשבר דרוש רק כדי לדחוף אותנו לאינטגרציה, לאלץ אותנו לכך. לכן הוא קיים. במידה שאנחנו נסביר לאנשים, לעמים שהאינטגרציה היא בלתי נמנעת, ללא קשר אם הם נמצאים במשבר או לא, באותה המידה אנחנו נעזור להם לעבור בצורה חלקה את כל הבעיות הללו. ולא יהיו שום כוחות דוחפים שליליים. לא יהיה בהם שום צורך.

לבורא (לטבע) יש עוד מספר רב של כוחות התפתחות שונים. הם יכולים להיות מורגשים על ידינו כטובים או כרעים. הכול תלוי האם אנחנו מבינים את הנטייה לאן עלינו להגיע. אם, נכון להיום, הסבל הקטן שמורגש בכל המדינות יספיק כדי שכל האנשים בעולם יתחילו להתאחד, אז כבר לא יהיו ייסורים יותר גדולים. אבל אם האנשים יתעקשו, יתמידו ולא ירצו להתקרב, אז הייסורים יגדלו, עד למלחמת אטום, עד מגפות איומות, מכות אקלים, מכות אקולוגיות ועוד.

לכן, עלינו להשתדל להסביר מהר ככל האפשר לכולם על פני כדור הארץ, שאנחנו חיים בזמן מיוחד, ושלפנינו מטרת החיבור. הטבע מעיד על כך. נמהר לזה יותר והסבל לא ישיג אותנו. אם נאט את הקצב, נקבל ייסורים מאוד רציניים ולא נעימים. הכול תלוי בהפצה שלנו.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס בליטא, 23.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הסיכוי של העולם
האלטרנטיבה לייסורים
אירופה – בית משותף, בעיה משותפת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest