דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא להיכנע לכישוף

לא להיכנע לכישוף

מיכאל לייטמן

זוהר: פרשת בחוקותי, סעיף ה': וכמו שצריכים לעורר קדושה עליונה במעשה ובדיבור, כך אלו הבאים מצד הטומאה, צריכים לעורר הצד שלהם, במעשה ובדיבור פה. ואע"פ שבלעם היה מכשף הגדול מכל מכשפי העולם, היה בלק מכשף גדול ממנו. כי בקסם היה בלק גדול מן החכמים.

בשביל מה לי לעורר את צד הטומאה על ידי פעולה ודיבור?! האם אין זה טוב יותר לשתוק ולא לעשות דבר, בכדי לא לעורר את הכלבים האלה? – לא, דווקא על ידי המעשה והדיבור הנכונים מצידי, בכך שאני מעורר פעם את צד הטומאה ופעם את צד הקדושה, אני מתקדם בין שניהם כלפי מעלה.

"כישוף" משמע לקחת את כוח הבורא ולנצל אותו בעורמה, כלומר לבלבל את האדם, מגלים את הטבע האמיתי והרע שלו. אלו הם כוחות שנמצאים בתוכנו ובלעדיהם היה בלתי אפשרי לגלות את האגואיזם שלנו. המלאכים האלה מצד הרע, הפועלים עלינו: בלעם, בלק, המן ואחרים, אלו הם כוחות השבירה, חלקים של הנשמה שלנו. זה לא איזה כוחות שנמצאים מחוץ לנו, מחוץ לנו פועל רק הבורא.

עד לשבירה, כל הנשמות היו מחוברות במערכת אחת והיו שרויות בהרמוניה מוחלטת, בכך שהיו בדבקות עם "אחד, יחיד ומיוחד". וכאשר התרחשה השבירה, חלקי הנשמות האלה נהפכו להיות מקושרות ביניהן בצורה אגואיסטית, בכך שקיבלו תועלת מהקשרים שלהן, שעוזרים להן לאכול זו את זו. זה דומה לכך, שאיזה עָם מתאחד בכדי להתנפל ולכבוש עם אחר.

הכוח הזה, הוא כוח הטומאה, מצד אחד זהו כוח נפלא של איחוד, המגיע אלינו מהבורא, אך מהצד השני אנחנו מנצלים אותו למטרה אגואיסטית, לגרום נזק לאחרים. אם אנחנו יכולים לנצלו בכזו ערמומיות, אנחנו יכולים לאיזשהו פרק זמן להצליח מאוד, למרות שברור שבסופו של דבר כל זה יקרוס.

אך תחילה, כל הרשעים והרודנים קוראים לעם כאילו לאיחוד, לעזרה הדדית, לסוציאליזם. אין הכוח הרע יכול להשתלט על האדם, אם תחילה הוא אינו מסווה את עצמו ככוח הטוב. הוא קונה את האדם באיזו מידה של אמת, שבתוכה מסתתר שקר גדול. וזה הוא הכישוף. מבחוץ נדמה שמציעים לנו משהו מאוד טוב, ובפנים מסתתר השקר שרוצה לנצל אותנו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 14.03.2010

רשומות קודמות בנושא:
להסיר את הכישוף מחיינו
כישוף רוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest