דף הבית / אהבה / זוגיות / לא כדאי לחכות לחסדי הטבע

לא כדאי לחכות לחסדי הטבע

laitman_75_70.jpg

בזמן האחרון אנחנו שומעים לעיתים תכופות על כל מיני פורענויות ואסונות טבע: על הצפות וסופות שלגים באירופה, על שׂריפות ברוסיה, על סופות בארה"ב ועל אסונות נוספים בטבע. עכשיו גם אנחנו הרגשנו את זה על עצמנו, והמומחים בתחום הזה חוזים שמצפים לכדור הארץ זמנים לא פשוטים, מאחר וההתחממות הגלובלית של האקלים, נושׂאת עימה בעיות גדולות.

למה זה כך? – מפני שאנחנו קיימים בטבע, והגימטריה של המילים "הטבע" ו"א-להים" היא זהה. בעל הסולם מסביר במאמר "השלום", שעלינו להתייחס אל הבורא כאל חוק הטבע, ולא לחשוב שהוא יכול להשתנות אם נבקש את זה ממנו. חכמי הקבלה רוצים לעקור מהשורש את האשליה הזאת, כדי שנפסיק להאמין שקיים שינוי מצד הבורא. הרי הוא מלכתחילה טוב ומיטיב ואינו משתנה, והיחס שלו כלפינו אינו משתנה. דווקא דרכו יורד אלינו האור הטוב שנחלש, בכך שעובר דרך עולמות/העלמות, ואנחנו מקבלים אותו ברגשות שלנו.

אך כשאנחנו מקבלים את האור הזה, הוא עובר דרך הטבע שלנו המנוגד אליו, שמכוון כולו לקבלה. וכל הטוב הזה שיורד אלינו, נהפך אחר כך לרע בהתאם לעד כמה שאני מנוגד אליו בתכונותיי, מפני שהוא זה השפעה ואהבה, ואני זה קבלה ושׂנאה. זאת הסיבה שבהתאם להבדל הזה אני מרגיש את השפעתו הטובה כרעה בכל מיני התגלויות אפשריות. כל הרצונות שלי כל כך אגואיסטיים מהטבע, שכדי לספק אותם אני מוכן לנצל עולם שלם. ומאחר ואני מנצל אותם רק לתענוג עצמי, אז מדור לדור, משנה לשנה, כשאני הופך להיות יותר רגיש, יותר מפותח ותלוי, אני אסבול יותר ויותר.

במאה הנוכחית האנושות הגיע למצב שהיא אינה יודעת לאן ללכת הלאה וכיצד לצאת מאין המוצא הזה שאליו היא בעצמה הכניסה את עצמה. ומאחר ואנחנו חיים בעולם גלובלי, אז אנחנו תלויים זה בזה בכל, והאגו שלנו גדל וסוגר אותנו. וכשמלמעלה יורד עלינו שפע של טוב, הוא מיועד לא למישהו מסוים, אלא לאגו המשותף האינטגרלי, כך שאנחנו מכינים את עצמנו למכות גדולות.

ולמרות שאנחנו מנסים להימנע מזה, אך כפי שכתב בעל הסולם, הטבע או הבורא, ינצח בכל מקרה ויחייב אותנו לקבל וליישׂם את חוק האיזון וההשתוות עימו. חכמת הקבלה מסבירה לנו את החוק הזה בצורה פשוטה. היא אומרת שהבורא פועל עלינו ובינו לבינינו קיימת מערכת עולמות/מסננים, שמתפקידם להעביר את אור הבורא באופן בררני. החוק, שלפיו המערכת הזאת פועלת מהבורא אלינו ומאיתנו אליו, נקרא "חוק השתוות הצורה" או "חוק האיזון". יוצא, שבמידה שבה אנחנו מקבלים השפעה מהבורא, אנחנו חייבים להיות תואמים ולהשפיע לו חזרה באותו הכוח, כדי שהאיזון הזה יישמר.

ומאחר והבורא כל הזמן מגביר את השפעתו עלינו, אז גם אנחנו חייבים לתקן את עצמנו יותר ויותר. בדיוק למטרה הזאת, לפי נוסחה מסוימת, האגו שלנו גדל יותר ויותר, ובהתאם לאותה הנוסחה מיושׂמת ההשפעה מצד הבורא. אך אם אנחנו נהפוך את האגו שלנו להשפעה, אז נגיע לתיאום עימו, ואז האיזון יישמר.

וכמה שהוא לא ישפיע עלינו, אנחנו נתפוס את זה בצורה נכונה. הוא – לי, ואני – לו. כלומר שינוי הטבע שלנו, הרצונות האגואיסטיים להשפעה ואהבה, דאגה ותשׂומת לב כלפי שאר בני האדם, זהו הפתרון לבעיה. בזה אנחנו נגיע לאיזון כללי: הטבע יירגע, והאנושות תתחיל להרגיש את עצמה אחרת.

חוץ מזה, נגלה את המימד העליון, את העולם העליון, ונגלה שכל המערכת הזאת של המסננים/העולמות, קיימת בתוכנו ואנחנו נמצאים בהתאמה לבורא, בהשתוות הצורה ובדבקות עימו.

מתוך ההרצאה הפתוחה בבית "קבלה לעם", 07.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הנהגה עליונה עם פנים רב-פרצופיים
מדוע להתנגד לחיבוק טוב
לאן לנסוע, אם המסילה הסתיימה?

One comment

  1. הכל נמצא בתוכנו ולכן הכל תלוי בנו, אין טעם להאשים את הטבע שפועל בחוקיות קבועה, אין בו רגשות או רצונות, החלק המשתנה הוא אנחנו הנברא שצריך להגיע להתאמה לאותו חוק טבע שיביא אותנו לאיזון, למצב השלם בו נגיע לדבקות עם הבורא.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest