דף הבית / כנסים / לא יכול עם האחרים, ולא יכול בלעדיהם

לא יכול עם האחרים, ולא יכול בלעדיהם

laitman_2009-05-28_0059_70.jpg

חכמת הקבלה מדברת על כך, שכל המציאות מורכבת מרצון שכל הזמן מתפתח. מדרגת דומם הוא מתפתח לצומח, אחר כך לחי ולמדבר. במין האנושי הרצון ממשיך בהתפתחותו התמידית, לכן כל דור שבא נבדל מהדור הקודם, וכך גם אדם בודד במשך חייו משנה באופן קבוע את רצונו, את האגו שלו, כל הזמן מתפתח.

באופן כזה, אנחנו בונים מעל לדרגה הבהמית, יוצרים חברה, תעשייה, טכנולוגיה, מדע וכולי.

אך בהתפתחות הזאת טמונה רוויה. לראשונה זה התגלה בבבל העתיקה, כשנוצר מצב מיוחד: מצד אחד אנשים הגיעו לאגואיזם גדול, רצו "לבנות מגדל עד השמיים", ומצד שני הם שקעו בשׂנאה הדדית, עד לכזו מידה, שהפסיקו להבין זה את זה.

שני הכוחות המנוגדים האלה, הביאו אותם למצב בלתי נסבל. תהליכים זהים מתרחשים במשפחה לפני גירושין: בני הזוג מחוברים ביניהם בקשרים חזקים: ילדים, בית משותף, משק משותף, חיים משותפים, ובאותו הזמן מרגישים שׂנאה שלא ניתן להתגבר עליה, שאין בכוחם לראות זה את זה. ובתנאים כאלה בבבל התגלתה חכמת הקבלה.

חכמת הקבלה מלמדת כיצד לעלות מעל לאגואיזם לקשר הדדי, להרמוניה אחת בחברה אינטגראלית. בזה אנחנו מדמים את עצמנו לטבע, שהוא גם כן "עגול" לפי מהותו, במילים אחרות, אינטגראלי, גלובאלי, ומקושר הדדית בקשר בל ינותק בכל חלקיו.

אם אנחנו באופן כזה היינו מצטרפים לטבע, אז היינו מגיעים לאיזון, וכמו כן היינו מגלים את כל אותם הכוחות שנמצאים בו ומנהלים אותו. כיוון שאז היינו מצטרפים לכוח הכללי שמנהל את הכל. אך האנושות באותם הזמנים העדיפה לדחות על הסף את דרך התיקון והתפזרה, כמו בני זוג שמתגרשים.

בחכמת הקבלה נאמר, ש-3,700 שנה לאחר מכן אנחנו נגיע למצב כזה שוב, אך הפעם לא יהיה לנו לאן לברוח זה מזה. מפני שנהיה מחוברים הדדית באופן מוחלט על פני כל כדור הארץ, נשׂנא זה את זה ולא יהיה בכוחנו להסתדר זה בלי זה. האגואיזם שלנו גדל עד למימדים של מולטי–משבר, וכפי שכותבים המקובלים זה אמור להתרחש בסוף המאה ה–20.

אני התחלתי ללמוד את חכמת הקבלה בשנת 1975, ולא האמנתי שכך יהיה הכל. זה היה נראה כמשהו רחוק ולא מציאותי לגמרי. האם העולם יכול להגיע למשברים בכאלה תחומים כמו חינוך, תרבות, משפחה, סמים, טרור, טכנולוגיה, מדע? האם בני האדם בכל רחבי העולם ירגישו את עצמם מחוברים הדדית? באותם ימים כל זה עדיין לא היה מורגש כלל.

ובכל זאת, בתוך כמה שנים זה אכן התרחש. והנה היום אנחנו נמצאים באותו המצב, שתואר בסיפור על בבל, ולכן לראשונה מאז, שוב מתגלה חכמת הקבלה.

בהתגלותה לעולם, היא מזמינה את כולם לעשות הכרות עם החוקים הכלליים של המציאות, כדי שנוכל להתעלות מעל לאגואיזם שלנו ולהתחיל לחיות בקשר הדדי כולל, כפי שחיה משפחה אחת גדולה. מפני שהכוח הגלובאלי של הטבע מקיף אותנו בצורה יותר ויותר הדוקה, ובכך יוצר כזו דחיסה וכזה לחץ, שיכול להביא להשמדת האנושות.

מתוך הרצאה ברומא, 20.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
יציאה ממבוך היסורים
קבלה, עבודה מעשׂית נטו
האגואיזם הגיע לקצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest