דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא הצליח כאן? לא יצליח בשום מקום

לא הצליח כאן? לא יצליח בשום מקום

כנס WE! העולמי בניו-ג'רזי, שיעור מס' 5

אין לי שום סיכוי להיתקן, אם לא אדבק בחברים. במידה שבה אני נדבק אליהם, אני אעלה. הרב"ש כתב על כך במאמר "מטרת החברה ב'": "ובכדי שתהיה התכללות אחד מהשני, אז כל אחד צריך לבטל את עצמו נגד השני. וזהו על ידי זה שכל אחד רואה מעלות חבירו ולא חסרונו. אבל מי שחושב, שהוא קצת גבוה מהחברים, כבר הוא לא יכול להתאחד עמהם", ומפסיד בגדול.

ישנם אנשים שחושבים: "עם הקבוצה הזאת אינני מצליח ועם קבוצה אחרת הייתי מצליח". הוא אינו מבין שזה לא תלוי בקבוצה. מראים לו בדיוק את מה שהוא צריך לראות ביחס לאגו שלו. במקום אחר הוא לא היה מגיע להצלחה גדולה יותר.

אולי נדמה לכם ששם, בקבוצת "בני ברוך" המרכזית, שבה יושב הרב לייטמן, כולם מאוד מתקדמים, כולם "בעניין"… אין לאף אחד פרוטקציה. אם תתחילו להתקדם, תוכלו לקבל רק עוד הרבה יותר קושיות, בעיות והפרעות.

הרב"ש, לדוגמה, אמר לי בהתחלה: "תישאר בעיר שלך ותגיע ללימודים. לא נורא, אתה לא צריך לעבור מייד לגור קרוב אליי". במשך שנתיים הייתי נוסע אליו ללימודים, לפעמים פעמיים ביום.

האדם אינו צריך לחשוב שייתנו לו הזדמנות בקבוצה אחרת, שטוב יותר להתחבר עם חברים אחרים. אם אינכם מצליחים במָקום שבו אתם נמצאים, גם במקום אחר, בתנאים אחרים, אתם לא תצליחו. אני מוכן לחתום לכם על זה, תאמינו לי. הרי כל אחד מקבל את שלו מלמעלה.

לא צריך לשנות את מקום המגורים, ולא את מקום העבודה, רק אם הדבר גורם לכם בעיות רציניות בהשתתפות בלימודים. במקום שבו האדם נמצא, שם, קודם כל, הוא צריך להתחבר עם החברים – עד הסוף. אם הוא יעשה כך, בזכות זה יביאו אותו למקום שבו הוא צריך להיות גם פיזית וגם רוחנית.

מתוך שיעור מס' 5 בכנס ניו-ג'רזי, 01.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מעלית לעולם הרוחני
"את אחיי אנוכי מבקש…"
עשֵׂה לך מורה וקבוצה!

One comment

  1. אני לומדת את חכמת הקבלה ביחד איתכם הרבה זמן והייתי בכנס וקשה לי מאוד להתחבר מה עושים לפעמים בימי שלישי אני מתלבשת ללכת להרצאה של הרב ולא הולכת בסוף אני ממש נלחמת עם עצמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest