דף הבית / חכמת הקבלה / לאן נע העולם?

לאן נע העולם?

שאלה: בעבר כתבת יותר פוסטים בנושאים של חכמת הקבלה עצמה, ואילו עכשיו הכול סביב ישראל והיהודים. אתה כבר לא מקובל?

תשובתי: העיסוק שלי הוא בתנועה של העולם למטרת ההתפתחות שלו, עלייה (מעבר) למדרגה הבאה, רוחנית. חכמת הקבלה היא הלימוד על המעבר הזה. אבל הוא מתרחש באנושות בהדרגה, במשך 6,000 שנה, החל מהמגלה הראשון של התופעה הזאת, אדם הראשון. בעולם שלנו המעבר מתממש על ידי קבוצת אנשים.

השוני שלהם מאחרים, הוא בכך שיש בתוכם שאלה על משמעות החיים, כמו שכתב בעל הסולם ב"הקדמה לתלמוד עשר הספירות", סעיף ב'. את הקבוצה הזאת אסף וארגן לראשונה אברהם אבינו, כך שקרא לה עם ישראל. זה לא עם ביולוגי שצמח מהאבות הקדמונים הביולוגיים שלו, אלא עם אידיאולוגי, כלומר יוצאי עמים שונים של העולם העתיק, שחיו בבבל 1,500 שנה לפני הספירה, שהבינו את קריאתו של אברהם: שדווקא על ידי חיבור ואיחוד, למרות הדחייה ההדדית, בגילוי של הכוח העליון ("טעמו וראו כי טוב ה'"), מושגת משמעות הקיום.

מימוש המטרה הזו מהווה סיבה לקיומם של היהודים, למרות שכבר כ-2,000 שנה הם שכחו זאת. אבל הם קיימים רק למען זה, כדי להראות לעצמם ולכל העמים דוגמה להשגת המטרה, גילוי הבורא! בהדגמה המוצלחת כיצד להשיג את הקיום העליון (להיות אור לגויים), תלוי גורלם של היהודים. בתת מודע אומות העולם מחכים לזה מהיהודים, וחוסר הריצוי מעורר בהם שנאה כלפי היהודים, הרגשה שהיהודים מסתירים מהם משהו. היום אנחנו נמצאים בנקודה מיוחדת של התפתחות האנושות: היא הגיעה לתלות אגואיסטית כלל-עולמית.

מהמצב הזה יש שתי דרכים: מלחמת עולם או תיקון התלות הכוללת לקשר כולל טוב. אם היהודים יבחרו בדרך של איחוד ביניהם וילמדו זאת לאומות העולם, אז העולם יגיע מהר ובשלום למדרגה הבאה של ההתפתחות שלו. ורק בזה אני עוסק.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest