דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / עולם של נשמה אחת

עולם של נשמה אחת

מתוך מאמר "השלום" של בעל הסולם: "באופן, שאין כאן בעולמינו, שום נשמות חדשות, על דרך התחדשות הגופית. אלא רק סכום מסוים של נפשות, באות ומתגלגלות, על גלגל שינוי הצורה, מפאת ההתלבשות בכל פעם, בגוף חדש, ובדור חדש. ולפיכך, בהתחשבות מבחינת הנפשות, נבחנים כל הדורות, מעת תחילת הבריאה עד להגמרה של התיקון, כמו דור אחד, שהאריך את חייו כמה אלפים שנה, עד שהתפתח ובא לתיקונו, כמו שצריך להיות. ולא חשוב כלל, מבחינה זו, מה שבינתים, החליפו כל אחד ואחד, גופותיהם כמה אלפי פעמים. משום, שעיקר העצמות מהגוף, שנקרא נפש, לא סבלה כלום מחילופים האלו".

שאלה: אם מספר הנפשות שמתגלגל מדור לדור הוא קבוע, אז באיזה אופן אוכלוסיית כדור הארץ גדֵלה?

תשובתי: הנשמות מתחלקות לפי כמות הגופים. בעיקרון, סך הכול יש נשמה אחת שמתחלקת להרבה חלקים, אבל החלוקה הזאת קיימת רק בתפיסה שלנו, אבל למעשה היא לא קיימת. "גלגול נשמה" הוא שינוי צורה של הרצון לקבל. כל רגע ורגע מתרחשים המון "גלגולים" כאלה. ישנה רק נשמה אחת, שלעינינו נראית כשבורה. אנחנו רואים אותה מפוזרת בכל מיני גופים שונים, מחולקת לשבעה מיליארד בני אדם, וחוץ מזה גם לבעלי חיים, צמחים ואבנים דוממות. כל העולם זה חלקי הרצון לקבל שעוברים שינויים, "גלגולים" ברצון שלהם. המקובל כותב על גלגולים של הרצון המתוקן, שמצויד במסך אנטי-אגואיסטי.

שאלה: אז מה המשמעות של העולם הגשמי שניצב מול עינינו, ושל הזמנים שמשתנים בו?

תשובתי: המשמעות של העולם הזה, היא להשתמש בו בצורה נכונה ובעזרתו לעלות לדרגה הרוחנית, כלומר לצרף לתמונה הגשמית שאנחנו רואים את המהות הרוחנית. בזה אנחנו מקדשים את העולם הזה והוא הופך להיות רוחני. אנחנו מגלים קשרים בין כל חלקי הבריאה: דומם, צומח, חי ובעיקר מדבר, שמקושרים יותר ויותר בקשרי אהבה ותמיכה הדדית, עד שמגיעים לתמונת מציאות אחת שלמה.

מתוך שיעור על מאמר "השלום", 21.6.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest