דף הבית / כלכלה / כסף / לאן יוביל אותנו המשבר החדש?

לאן יוביל אותנו המשבר החדש?

דעתו של דימיטרי סורוקין, סגן מנהל המכון לכלכלה של האקדמיה הרוסית למדעים: "ירידת הדירוג של ארה"ב היא לא משבר. זוהי נורה אדומה לפוליטיקאים האמריקאים, הרבה יותר מאשר למפקידים. זוהי נורה שמזהירה שהמשחקים שלהם יכולים להיות מסוכנים לכל המערכת הפיננסית העולמית.

המערכת הפיננסית הגלובלית השתנתה מהותית, וכבר אין לה מנגנוני בקרה. המנגנונים הקיימים מתאימים למערכת פיננסית אחרת, ולכן הם אינם עובדים. ולכן קיים סיכוי גבוה שהמשבר של שנת 2008 יחזור על עצמו".

תגובתי: כבר מתחילים לראות שהשיטות הישנות כבר לא יוכלו להתמודד עם הקשרים החדשים בכל בעיה. ושיטות חדשות לא מצליחים לגלות, מפני שהן צריכות להיות באיזון עם הטבע, כלומר, מבוססות על הערבות ההדדית, על הדאגה לכל העולם, כמו במשפחה אחת. ללא שיטת הקבלה לא נצליח. כמה זמן ייקח עד שינסו אותה? מה אתם חושבים?

דעתו של איגור ניקולאייב, שותף בחברת FBK: "המשבר לא יביא אותנו לשום דבר טוב! והוא לא חדש, מפני שהמשבר הקודם מעולם לא הסתיים. נפילת שוקי הנכסים תעבור לסקטור הכלכלי הריאלי והוא בתורו יוביל להקפאת משכורות ולצמצום העובדים. כולם יוכלו להרגיש במהרה שהמשבר לא הלך לשום מקום. הכול יתפתח כמו במשברים הקודמים, מפני שיש לכל המשברים את אותו המקור ואת אותן הסיבות והתנאים המוקדמים. רוסיה תיכנס למשבר עד סוף 2011".

תגובתי: והרי עד לאחרונה, נדמה לי שאף אחד מהכלכלנים הרוסים, חוץ מחזין, לא אמר שהמשבר ממשיך. כולם ניסו לשכנע אותנו שהוא הסתיים…

דעתו של יעקב מירקין, יו"ר מועצת המנהלים של חברת ההשקעות "יברופיננסי": "בינתיים זהו לא משבר אלא תנודות קצרות טווח. המצב יכול להתפתח לכדי משבר, אם השווקים יגיבו בעצבנות על ירידת דירוגי האשראי של החברות והבנקים בארה"ב".

דעתו של מיכאיל חזין, נשיא חברת Neocon: "למה אומרים שהמשבר חדש? המשבר האמיתי רק התחיל! וחוץ מזה, זהו משבר ישן שלא הלך לשום מקום. ההמשך שלו יביא לירידה משמעותית ברמת החיים של האוכלוסייה בכל העולם. באירופה ב-50%, בקוריאה ב-60%, ובכל כדור הארץ בכללות ב-30%. המערכת האחידה של חלוקת העבודה תתחיל להתפורר, והמצב ילך ויחמיר".

דעתו של יבסיי גורביץ', מנהל קבוצת מומחים לכלכלה: "הסייסמוגרף של סוכנות הדירוג קלט את ההתפרצויות הראשונות של המשבר. זה עדיין לא משבר. עדיין לא רואים שארה"ב תפעל בצורה נחרצת, ולכן במוקדם או במאוחר הבעיות יתפתחו לכדי משבר".
ידיעות קודמות בנושא:
הגל החדש של המשבר
ארהʺב: אין סיבות לשמחה
בהמשך – נפילה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest