דף הבית / אהבה / לאהוב את החבר יותר מהבן שלי

לאהוב את החבר יותר מהבן שלי

שאלה: איך אפשר לאהוב את החבר כמו את הבן שלי?

תשובה: בעולם שלנו ניתנה לנו דוגמה של אהבה טבעית ארצית לילד. ובהתאם אליה אנחנו חייבים למדוד את המשמעות של האהבה הרוחנית. זו אהבה בדרגה "+1".

שאלה: אבל ברור לחלוטין שזה בלתי אפשרי!

תשובה: אין שום דבר שהוא בלתי אפשרי! משום ששום דבר לא אפשרי ללא עזרתו של הבורא, כל דבר נעשה אפשרי רק על ידי האור. ואם משהו נראה לנו בלתי אפשרי, זה אומר, שאנחנו קודם חייבים לבקש, ואז זה יהיה אפשרי, הבורא יעשה את זה.

העולם מחולק לשני חלקים. חלק אחד, זה פעולות שהאור עושה בהכרח, ללא בקשתנו – ולזה אנחנו קוראים "אפשרי" וחושבים שאנחנו פועלים לבד לפי רצוננו.

אבל אנחנו לא עושים שום דבר לבד, אנחנו לא מסוגלים לעשות שום דבר. עם זאת, אנחנו לא צריכים מראש לבקש מהבורא שהוא יעשה .

וישנן פעולות כאלה שעליהן אנחנו חייבים לבקש קודם, כי על ידי הבקשה הזאת אנחנו מראים שאנחנו רוצים בפעולה הזאת, רוצים את התיקון. התיקון חייב להתרחש בתוכי, לסדר אותי מבפנים, לשנות אותי, ולכן אני חייב קודם לבקש.

משמעות הבקשה היא, שאני נדבק לבורא ומגלה אותו על פי הפעולות שלו. אבל התיקון עצמו נעשה על ידי הבורא. כלומר, כל הפעולות מתחלקות ל"אפשריות" ו"בלתי אפשריות". בלתי אפשריות הן אלה שיתקיימו לא בעצמן, אלא אחרי הבקשה שלי.

אתה אוהב את הבן שלך באהבה טבעית, בהמית. והאהבה לחבר, זו עלייה למדרגה הבאה של האהבה – אהבה שלמה ונצחית, שגדולה הרבה יותר מהאהבה לילד שלך.

האהבה הרוחנית הראשונה שמופיעה בדרגה הראשונית ביותר, היא כבר פי עשר חזקה יותר מכל אהבתך למשפחה שלך. רק תבקש מהבורא על כך – והוא יעשה… כל העולם נברא רק בשביל הדוגמה שיהיה לך ממה להתחיל לאהוב, ביחס למה למדוד את עצמך.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 13.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
יחס חם כלפי החבר מביא אל הבורא
ההתקדמות של החבר חשובה יותר מהתקדמות עצמית
הפאזל המסתורי של הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest