דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כשנהיה צפוף תחת קורת הגג הישנה

כשנהיה צפוף תחת קורת הגג הישנה


אם האדם מתאר לעצמו את מערכת ההשפעה בצורה יותר ויותר קרובה וחיה, אם הוא מתקרב לעבודה בקבוצה ולהפצת הידע הזה, הוא מבין שכל הרעיון הזה מתממש כאן, בקבוצה שלו, בעולם שלו. הוא חייב לבצע את התיקון כאן ועכשיו.

ואז כבר יותר קל לו להסכים לכרות ברית עם החברים ולשמור עליה. הכול תלוי בכך שנתאר לעצמנו בצורה הנכונה ככל הניתן את הרוחניות, כלומר לתאר אותה כגילוי קשרי ההשפעה בינינו, בין כל בני האדם בעולם הזה. הרשת הזאת שמחברת אותנו היא זו שתהפוך עבורנו למציאות של העולמות העליונים, לעולם אין-סוף.

אנחנו נגלה בו את הכוחות, וכבר לא יהיו לנו חשובות כל כך דרגות הטבע הדומם, הצומח והחי. הן תיעלמנה בהדרגה, כמו "תשע הספירות הראשונות", שלוש הבחינות הראשונות של התפתחות האור והרצון. תישאר רק הבחינה האחרונה, המלכות, הכוחות הכלואים בתוך הקשר ההדדי שלנו, הערבות ההדדית בינינו.

כל רשת הקשרים הזאת, שכולה פועלת בכוונה על מנת להשפיע, נקראת "הבורא". ואז אנחנו מגלים ש"אין עוד מלבדו", מפני שזה הדבר היחיד שהיה קיים תמיד, וכולנו נכללים בתוך הרשת הזאת, בתוך הבורא.

אבל היחס הזה של "אדם מול בורא" בינתיים רחוק מאוד מאיתנו. אנחנו משיגים את זה כתוצאה מכך שאנחנו בונים את היחסים "בין אדם לחברו", בכך שבונים את רשת הקשר בינינו וכורתים בינינו "ברית". אנחנו מתקדמים בזכות העבודה הזאת, כשאנחנו צריכים להיות קשורים זה לזה דווקא במצבים לא נוחים ולא נעימים. בכך ניתנת לנו ההזדמנות להשלים את הקשר הזה על ידי המאמצים שלנו.

נאמר: "לעולם ימכור אדם קורות ביתו", כלומר, הוא תמיד צריך להיות מוכן לעזוב את המדרגה שלו, לצאת ממצבו ולחפש מדרגה עליונה יותר. והיא נקראת עליונה, מפני ששם אתה מחובר עם האחרים ביתר עוצמה, מוסיף יותר את הכוחות שלך ונדבק לחברים ביתר נאמנות,

ובחיבור איתם אתה מצא את הדרך להתחבר עם הכוחות החדשים ולגלות את המערכות החדשות בתוך המערכת של המלכות הכללית.

המלכות היא אותו המקום שבו מתגלה כוח ההשפעה, הרצונות של בני האדם שמתחברים על ידי אותו כוח ההשפעה, כלומר, אותו הבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 16.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עולם רוחני – זה לא מיסטיקה
באתי, ראיתי, החלטתי
לחזור למלכות דאין סוף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest