דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כשהלב מדבר, אין צורך במילים

כשהלב מדבר, אין צורך במילים

laitman_2010-06-07_zohar_9093.jpg

שאלה: בסדנאות של האיחוד חשוב מאוד לדבר מהלב, בלי סיסמאות וקלישאות. אם מישהו מרגיש שקשה לו לומר משהו, האם יכול להיות שתמיכה של המנחה או של מישהו מהקבוצה תאפשר לו לומר כמה מילים?

תשובתי: העניין הוא שהעולם שאותו אנחנו רוצים להרגיש, הדרגה הבאה, היא לא מילולית. אין שם מילים, אין שום החלפת מידע, חוץ ממידע חסר מילים בתדרים, שהם המחשבות והרגשות שלנו. אלה הם תדרים מיוחדים.

ישנם אנשים שקולטים אותם. כי אם אנחנו מכירים אדם אחר, אנחנו פשוט באופן טבעי מכוונים לתדר שלו ולפעמים קולטים את מחשבותיו. אין בזה שום דבר על טבעי. לכן אנשים מסוימים מרגישים אנשים אחרים ממרחק. זה הכול התחברות לשכבת מידע כללית יותר גבוהה.

אבל אנחנו לא מתקשרים סתם לשכבת המידע האגואיסטית, כמו למשל, כל המתקשרים למיניהם, אלא לשכבת המידע היותר עליונה, שמנהלת אותנו ונקראת "הכוח העליון". עליון, מפני שבשונה מהכוח האגואיסטי שלנו, זהו כוח אלטרואיסטי, שבנוי על השפעה ולא על קבלה.

חשוב לנו מאוד להבין שברמת הכוח הזה, אנחנו לא משפיעים זה על זה בעזרת מילים. אם המילים שלנו אינן תואמות למחשבות שלנו, אז הן לא נותנות שום תוצאה. תוצאה יכולה להיות רק במקרה שאנחנו רוצים להיות המשפיעים. למרות שאנחנו עדיין לא אלטרואיסטים, לא משפיעים, לא משתוקקים ממש לאיחוד, אבל רוצים להיות כאלה, אז זה עובד. כלומר, המחשבות והמילים שלנו לא צריכות להיות בניגוד זו לזו, צריכה להיות בהם איזו השתוקקות, איזה רצון. לכן מספיקים המחשבות הפנימיות שלנו, הלחץ הפנימי, ההשתוקקות, שכל זה נקרא "תפילה".

ישנם מקרים שמתוארים בפרקטיקה שלנו, כאשר אנשים ישבו כמה שעות רצוף, מבלי לומר מילה. אותו הדבר נעשה אצלנו עם הרב"ש בזמן סעודות או אירועים אחרים, כאשר פשוט ישבנו כ- 40 דקות בשקט גמור. אני זוכר, איך בפרק הזמן הזה התרוצצו בראש מיליון מחשבות שונות. אתה משוטט בכל מיני סמטאות שבתוכך, נזרק לאן שהוא ושוב יוצא משם למחשבות הנכונות, ושוב נזרק.

כך האדם מלמד את עצמו בהדרגה ומכוון לכוונה הנכונה, מפני שהחדירה לשכבת המידע הבאה אפשרית רק בעזרת הרצון, הכוונה להשיג אותה, להיכנס לתוכה, להיוולד בה.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס בליטא, 23.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הכוח הנסתר של המחשבה
שתיקה רועמת
ריכוז פנימי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest