דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כשהכוחות על סף סיום

כשהכוחות על סף סיום

האדם מתקדם, כאשר הוא מסוגל לעמוד בפני שני הקווים: ימין ושמאל. בקו, הנמתח ממעלה למטה, הוא מרגיש ירידה, נפילה, אכזבה, ייאוש, אפיסת כוחות ודיכאון. ובקו שמוליך ממטה למעלה, הכול להיפך: כאן אנחנו מגיעים לבדיקה.

לדוגמה: אני מרגיש אפיסת כוחות פיזית, מנטאלית ומוראלית, אינני יכול לארגן את מחשבותיי, ההכרה מעורפלת, שום דבר אינו חשוב, אני רוצה לשקוע בתנומה ולהירדם, כדי לא להרגיש שום דבר. אך כשאני מתעלה לרגע מעל למצב הזה, אני מעריך אותו, כטוב. כמו בפסוק: "למתים חופשי!" – דווקא כעת אני חופשי מהאגואיזם שלי, הוא מת ולא דורש ממני דבר.

אם יבוא עוד קצת אור, אני אבין את הסיבה למצב הזה, אבין שהוא נשלח אליי על ידי הבורא. הוא רוצה שאתחיל להתמצא בו: בשביל מה לי הרצון, אשר אינו רוצה דבר ואינו מסוגל לשום דבר, בשביל מה הוא שלח לי אותו? האור מבליט את המצב הנוכחי הזה, מגלה במקצת את הסיבות שלו, ההופכות עבורי לנקודת שיגור של גדילה חדשה.

כמו שאמרו החכמים: "כי שבע יפול צדיק וקם, ורשעים יכשלו ברעה", האגואיסט (הרשע) שבי נפל וממנו נולד הצדיק. בקו אחד אני רואה שנפלתי לתחתית, ובשני קווים אני מתחיל בעלייה. כל העצירה היא בעקבות פעולת האור, כדי שהאור יוסיף לי את הקו השני הזה, יעזור להתחיל לחשוב מעל להרגשה עצמה, מעלה אותי מעל להרגשה של "מר/מתוק", לבדיקה של "אמת/שקר".

תמיד צריך להעמיד את עצמך תחת האור, כדי שהוא יוכל להעלות מעל להרגשה ולהראות את האמת, את הסיבה, מי עושה זאת. אפילו הרגשה/ידע לא אמיתית של הסיבה, של הבורא, המצייר בתוכי את תמונת העולם, משנה את תפיסתה על ידִי לנגדית – אני שׂמח בזה שהבורא נתן לי הרגשה כל כך נמוכה ושלילית, חולשה המאפשרת לי לפעול. המצב הסתדר ונפתר, כעת קיימים אצלי המטרה והאמצעים. בהתעוררותי, אני מתחיל לקום.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 04.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
ירידה כמקפצה לעלייה
ללמוד לעבוד במקום הבורא
ניגודים בלתי מחולקים

2 comments

  1. בשביל מה לי הרצון, אשר אינו רוצה דבר ואינו מסוגל לשום דבר, בשביל מה הוא שלח לי אותו? בשאלה הזאת,נמצאת התשובה!
    ערבות!

  2. עוד כלי נהדר לעבודה.
    תודה!
    "אני שׂמח בזה שהבורא נתן לי הרגשה כל כך נמוכה ושלילית, חולשה המאפשרת לי לפעול. המצב הסתדר ונפתר, כעת קיימים אצלי המטרה והאמצעים. בהתעוררותי, אני מתחיל לקום"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest