דף הבית / משבר עולמי / כשהטכנולוגיה חסרת אונים

כשהטכנולוגיה חסרת אונים

אנחנו רוצים לעשות את חיינו טובים ונוחים יותר, זו המגמה הנכונה. השאלה היא האם אנחנו מצרפים לכך את הכוונה הנכונה? האם אנחנו מתקנים את "האדם" שבנו בעזרת המאור המחזיר למוטב?

בדרגות הדומם, הצומח והחי אנחנו יכולים לעשות את כל העולה על רוחנו, בתנאי שאנחנו שומרים על הכיוון לתקן את העולם, לתקן את עצמנו. במידה שלא, לא משנה מה נעשה, זה תמיד יגרום לבעיות, מלחמות וצרות.

האנושות התקדמה תמיד מתוך חוסר ברירה, מתוך בריחה מהייסורים. כל דור משתוקק להתקדם כיוון שעוד רגע "הקידמה" תשיג אותו ו"תימרח אותו על הכביש". האדם מחויב לרוץ קדימה. הוא לא מספיק כלום, הוא אינו יודע לשם מה, אך הוא תמיד נמצא במרוץ. כך קורה בשלושת הדרגות הראשונות של ההתפתחות: דומם, צומח וחי. כך רצנו במשך אלפי שנים.

אך היום הגענו לסיום ההתפתחות, ואנחנו רואים שאין לנו יותר לשם מה לרוץ קדימה. מבחינה טכנית לפניך נמצא ים של אפשרויות, אך לשם מה אתה צריך אותן? לרשותך ננוטכנולוגיה, אך לשם מה?

מה אתה צריך את כל האינטרנט? מה הוא באמת נותן? – הוא רק מצביע על כך שאתה מרוקן ומתעסק בשטויות. 99% מהתנועה באינטרנט, הן צרות שהעולם רוצה להיפטר מהן, רכילויות ודברים זולים. ומה תורם לכך המדע? אם תביט על כל זה מתוך מטרת ההתפתחות, אתה תראה שזה הכול אמצעי מצוין שמגלה לך במהירות הבזק את הריקנות הפנימית. עלינו להבין שהבעיה שלנו אינה בעלת אופי טכנולוגי. ההתפתחות הטכנולוגית לא מיצתה את עצמה עדיין, אך אנחנו נתקלים במכשול, בשאלה "למה?", האדם אינו זקוק לכל זה, זה הכול.

לא שמנו לב לדברים האלו בימי "היפים", למרות שכבר אז האדם שאל את עצמו: "למה אני צריך את הקדמה הזו? מה התועלת ממנה?", היא מורחת אותך, מוחקת, הופכת אותך למכונה. החיים המכאניים האלו אינם נותנים לך כלום. להיוולד, לגדול, לעבוד ולמות, זו כל הנוסחה.

כשאנחנו בוחנים את החיים בפרספקטיבה הזו, האדם מאבד רצון כלשהו למשהו וחי מחוסר ברירה. אם לא מתפתחת בו מדרגת "האדם", וגם התפתחות טכנולוגית מגיעה לסיומה, גם במידה שהתרבות והחינוך יהיו בסדר, אנחנו בכל זאת זקוקים לתוצאות עמוקות יותר, אנחנו זקוקים למהות, לגרעין האנושי. מתעוררות בנו רשימות המגלות רצון לא מסופק, ריקנות שכל פלאי האינטרנט וכל הטכנולוגיה העולמית לא יצליחו למלא.

מדוע הפיתרון לבעיה הזו ניתן לנו בקושי רב? – כיוון שהצלחה טכנולוגית יוצרת אשליה שגם את "האדם" שבנו, אנחנו נצליח לעדכן באותה הקלות, כדי שיהיה טוב יותר ומאושר יותר. אך זה לא נכון, לא נצליח להסתדר ללא עזרתו של הכוח העליון, הרוחני, וכל האמצעים "הארציים" לתיקון האדם נידונים לכישלון, כמובן. כך יהיה עד שהאנושות תגלה זאת ותשנה את המצב.

מתוך השיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 22.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
חיי האינטרנט החדשים
עושׂה סדר? – תתחיל מעצמך
הכול תלוי במדרגת האדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest