דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / כשאנו קוראים בספר הזוהר…

כשאנו קוראים בספר הזוהר…

מיכאל לייטמן

כשאנו קוראים בספר הזוהר, עלינו לתרגם מיד את כל השמות והכינויים לשתי הגדרות, שתי תכונות, שני כוחות, שתי קטגוריות, שמהם הכול מורכב – האור והרצון.

כל אחד צריך לומר לעצמו: כל המילים האלה, הן רצונות ותכונות שונות שלי.

עליי לזהות אותן בתוכי, זו כעין דוגמה שניתנת לי על ידי הבורא, שמראה לי, דרך מחברי הזוהר, את מבנה הנשמה שלי, את העולם שלי, את המבנה הפנימי שלי – את כל מה שקיים, את כל מה שנברא על ידו. בכך הוא מגלה לי את מצבי הנצחי.

כך עלינו להשתדל לראות את מה שהזוהר מספר עליו, ולא להתייאש, כי הכול מושג רק על ידי המאמצים. ברגע שכל אחד מאיתנו ייתן את סכום היגיעה שלו, עולמו העליון יתגלה בפניו.

וכמה שנתבלבל בזמן השיעור, באיזה מצב "סתום" שנמצא, כמה חסרי כישרון נרגיש – בשׂכל ובלב, בהרגשה ובהבנה – כל התנאים האלה אינם תלויים בנו. עלינו להודות לבורא על כך שיש לנו את האפשרות להימצא לפני הספר הזה.

כשהמקובלים משתמשים במילה "ספר", הם מתכוונים לספר הזוהר. בכך הם רוצים להדגיש, שחוץ ממנו לא קיימים עוד ספרים! זאת, מפני שבאומרם "ספר", הם מתכוונים למערכת, לשיטה, למבנה – לגילוי הבורא לנבראיו.

מידת המוכנות של כל אחד מאיתנו לקריאה בספר הזוהר אינה תלויה בנו, אלא בנשמתנו. ועכשיו, במצב הטוב ביותר מבחינתנו, אנו נמצאים לפני הספר ומתחילים להקשיב לשיעור הזוהר. כלומר אנו יכולים!

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 22.12.2009

רשומות קודמות בנושא:
שיטת הלימוד הטבעית ביותר

One comment

  1. דין יואל שני

    כול הכבוד כבוד הרב שאתה מסביר כול פעם מחדש, ומאפשר גישה נעימה וברורה לחומר.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest