דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כרטיס כניסה לספר הזוהר

כרטיס כניסה לספר הזוהר

ספר הזוהר, פרשת יתרו, מאמר "ואתה תחזה בסוד הפנים", סעיף ק': "זרעו של דוד מתהפכים בו המראות של הגוונים. וע"כ טעה שמואל, שכתב, אל תבט אל מראהו. משום שהצד האחר היה באליאב, שלא היה כן בדוד. הצורות של דוד מכוסות הן, כי הצורות של הצד האחר נכללו בתוך הצורות שלו, והצורות של הצד האחר נראה בו תחילה, שעוברת על העיניים לפי שעה, והלב מבוהל ומתיירא".

אנחנו טועים, אנחנו משקיעים הרבה כוחות כדי להבין על מה מדבר ספר הזוהר, והרבה פחות בכוונה, במחשבה על כך שאנחנו צריכים להתחבר ובקשר בינינו לגלות את הזוהר. כי הרי רק בכוונה של איחוד, באיחוד שלנו, תתגלה דמות הבורא, לא דומה לחלוטין למה שאנחנו יכולים לתאר לעצמנו עד לפני האיחוד.

החיבור שלנו הוא כרטיס כניסה המאפשר לראות ולהרגיש צורות ותכונות רוחניות שעליהם מספר הזוהר. הם כולם נותנים לנו בכללות את דמות הבורא. ואם אנחנו רוצים להבין את הנלמד ללא חיפושׂ הקשר בינינו, אז זה נקרא לימוד חיצוני, קליפה, סם המוות.

אם בלימוד אני משתדל למצוא צורה, זוהי קליפה. אך אם אני קודם כל רוצה לגלות את הצורה הזאת דרך זכוכית של חיבור עם הקבוצה, עם הסביבה, ורק לאחר החיבור אני משתדל למצוא את אותה הצורה הרוחנית שעליה מדבר הזוהר, אז זו קדושה, השפעה, רוחניות. כי הרי בסופו של דבר אני מחפשׂ צורות חיבור/השפעה וזה הדבר החשוב ביותר. בעוד שבמקרה הראשון אני מחפשׂ דמות/צורה של קבלה.

לכן קודם כל חייבים לדאוג איך אני עובר דרך הזכוכית הזאת, הכוונה, החיבור עם הקבוצה, עם הסביבה. זה מאוד חשוב! ללא זה, לא כדאי לפתוח את ספר הזוהר, כי הרי הוא יכול להפוך או לסם המוות או לסם החיים.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 05.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
העולם בהקרנת האור
תבדוק בעצמך את עצמך!
מעלה במדרגות הכוונות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest