דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העולם בהקרנת האור

העולם בהקרנת האור

שאלה: האם אתה יכול להסביר מה מהוות בפני עצמן צורות החיבור שעליהן מדובר בספר הזוהר, או להביא איזושהי דוגמה? איך ניתן בצורה הקרובה ביותר לדמיין אותן?

תשובתי: כל מה שמדובר עליו בזוהר הן צורות חיבור בין הנשמות: צורות (אריה, שור, נשר, אדם), ספירות (גבורה, חסד, תפארת, יסוד), אותיות (כ', ז', ת'), צבעים (לבן, שחור, אדום, ירוק) וכולי.

כשמופיעה בך פתאום איזו הרגשה רוחנית מסוימת, היא נותנת לך ידיעה ברורה שזה נקרא נניח "גבה ימנית", והרגשה אחרת, "גבה שמאלית", וכולי. אתה תרגיש את זה. נניח שאני מסתכל על פניו של אדם מסוים. זה מזמין בתוכי כל מיני התרשמויות: "איזה מצח! איזה עיניים!". אך אלה אינם מצח ולא עיניים, אלה ההתרשמויות הפנימיות שלי, תחושות ורגשות, תופעות בתוך הרצון לקבל שלי. אני תופס איזו השפעה והיא יוצרת בי צורה (דמות) שבהתאם לזה אני קורא מה זה מעורר בי, ולא מה שזה בפני עצמו, במציאות.

אותו הדבר גם ברוחניות, רק ללא התמונה הגשמית הניצבת מולי בעולם שלנו. דמויות (צורות) רוחניות חיות בפני עצמן. אני מגלה את הצורות האלה, הכוחות, ההתפעלויות וההתרשמויות, ומכנה אותן בכל מיני מילים, "אדום", "לבן", "שחור", "מר", "מתוק", "חמוץ", "גבוה", "נמוך" וכולי. רק שכל זה ללא התמונה הגשמית. למעשׂה, תמונות של עולמנו אנחנו גם כן לא רואים מבחוץ, אלא בתוך הרצון לקבל שלנו כמו שבמסך המחשב אתה רואה שילוב של כל מיני אותות חשמליים שמתאספים לאיזו תמונה.

אנחנו צריכים גם כן לחבר את כל הרצונות שלנו לצירופים דומים, ואז נראה שהעולם הזה הוא צורת מציאות שאנחנו תופסים עכשיו, למעשׂה היא מדומה. היא אינה קיימת בפני עצמה, אלא רק ביחס אלינו שתופסים אותה בצורה כזאת! כל אחד מאיתנו הוא תוצאה של הקרנת האור, בדומה לצורות שנוצרו באוויר על ידי מקרן לייזר. כולנו מהווים בפני עצמנו צורות ודמויות המצוירות על ידי האור, רק שאנחנו מרגישים את עצמנו כקיימים באיזו מציאות, באיזה נפח. אך למעשה אין בתמונות האלה שום דבר ריאלי, זו פשוט הקרנה של איזה שהן דמויות הניצבות מולי, מאחר ועדיין אינני מסוגל לתפוס אותן בצורה יותר פנימית.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 05.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תבדוק בעצמך את עצמך!
האדם הוא נוסחת הקשר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest