דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כנס חרקוב. סדנה מס' 2.

כנס חרקוב. סדנה מס' 2.

הבעיה אינה נפתרת על ידי השכל, היא נפתרת רק מתוך החיבור הכללי שלכם. אז העיקר הוא להתחבר, להרגיש את הקשר, ומתוכו לשאול את השאלה. לשאוף לחיבור, להרגיש את הקשר, ומתוכו להתחיל לפתור את הבעיה, מפני שכל השאלות נשאלות לשם כך, כדי שיפתרו אותן בצורה כזאת.

1. האגו שלנו נקרא "עזר כנגדו". כך נאמר: "בראתי יצר הרע".

שאלה: מה זה אומר, שהאגו שלי קיים כנגדי?

2. התשובה היא פשוטה: האגו נקרא "עזר כנגדו", משום שאם אני מציג אותו מולי, אז הוא באמת פועל לעזר. צריך לממש אותו בדיוק כך, כמו שנאמר "עזר כנגדו", כלומר, אם הוא מולך, אז הוא לעזר. ואם אתה מזדהה איתו, אז הוא האויב. הפיתרון הוא דרך החיבור! תנסו לחפש משהו על טבעי, כדי שההארה תבוא מתוך החיבור ביניכם. תעשו מאמץ ברגש, לא בשכל.

שאלה: כיצד לא לשכוח שהאגו הוא לעזר, האם רק אם אני רואה אותו מולי, כיריב, כאשר אני שם אותו מולי, לא מזדהה איתו, אלא רואה אותו לפניי? כיצד לא לשכוח את זה?

3. כמובן, ניתן לראות את האגו כעזר שנשלח לך, רק בתנאי שאתה רואה אותו מולך, וזה אפשרי רק בעזרת הסביבה. אף פעם האדם לא יהיה מסוגל להחזיק את עצמו במצב כנגד האגו, כי זה הטבע שלו. הוא תמיד יזדהה עם האגו, ייפול לתוכו, אם הקבוצה, כמו מגנט, לא תעלה אותו מעל האגו.

פשוט יש כאן שני כוחות: כוח הקבוצה – למעלה, וכוח האגו – למטה. ואם הקבוצה יכולה להוציא את ה"אני" שלי מתוך האגו להחזיק אותו מעליי, אני ארגיש את האגו כנגדי. ואם הקבוצה לא תצליח לעלות אותי, את ה"אני" שלי מעל האגו, אני שוב ושוב אפול לתוכו, ולא תתעורר בי מחשבה לעלות מעליו, כדי לראות את עצמי מחוץ לאגו. כלומר, רק הקבוצה יכולה לטפל בזה על ידי הכוח שלה והערבות ההדדית.

שאלה: האם יגיע הזמן שהאגו יהיה לא נגדי, אלא "בעדי"?

4. כאשר אני אפריד את עצמי מהאגו על ידי זה שאעשה צמצום מלא על העבודה איתו, אתעלה מעליו, אז אני אוכל להתחיל לעבוד איתו על פי רצוני, כעזרה, כהשפעה ואהבה למען האחרים, ולא למענו. זה קורה אם אנחנו מגיעים למצב של השפעה חלוטה, "חפץ חסד", תכונת ה"בינה", ולאחר מכן עולים עד לתכונת "כתר".

אחרי שאני משיג את תכונות ה"בינה" באופן מלא, כאשר יש לי "מסך" לסירוב לקבל את כל האגו שלי, כאשר אני יכול לעשות עם האגו שלי מה שאני רוצה, אז אני מתחיל להשתמש בו כבר בהשפעה.

שאלה: האם האדם חייב לדבר על כך שהוא לחלוטין תלוי בקבוצה? ומה עם "אין עוד מלבדו"? כיצד עליי להתייחס לקבוצה, אם "אין עוד מלבדו"?

5. באמת, "אין עוד מלבדו", והבורא רצה להתגלות לנבראים. אבל אם הוא היה מתגלה, הנברא לעולם לא היה יכול להיות עצמאי. הוא היה נשלט על ידי האור בצורה מוחלטת, ולא היה מסוגל להיפרד ממנו ולהיות עצמאי. לא ניתן להתבטל מול הבורא, מול האור, כי אני נבראתי עם הרצון לקבל אותו. אני עבד של התענוג. לכן, במשך החיים אנחנו לגמרי מנוהלים על ידי האור.

דווקא כדי לתת לנו את ההזדמנות להיות עצמאיים, הבורא בעצמו נסתר והקבוצה היא גלויה. איתה אני לומד להתעלות מעל האגו שלי, כלומר, לעבוד בהדרגה כנגד התענוגים, מה שלא ניתן לעשות עם הבורא.

חוץ מהאדם קיים רק הבורא, "אין עוד מלבדו". ואחר כך האדם מגלה שגם הוא לא קיים, ויש רק הכוח העליון שממלא את הכול.

שאלה: כיצד עליי לטפל בכנס הזה בחברים, כדי שכולם יקבלו ביטחון מלא בתמיכה ההדדית?

באילו אמצעים אנחנו יכולים להשיג את התמיכה ההדדית המוחלטת?

6. בחיבור שלנו יכולה להיות טעות כללית: אם אנחנו נשאף לחיבור בינינו ולא נכלול את הבורא במטרת החיבור, בצורה הזאת אנחנו הופכים לסתם חברה.

שאלה: כיצד אנחנו יכולים לגרום לכך שכוח הבורא ישרה בתוכנו?

7. האדם תמיד חושב שהכול עדיין הולך בסדר, שיש עוד זמן לעלייה הרוחנית. מהאגו ניתן רק לברוח, כמו ממצרים. והאגו שלנו תמיד מרגיע אותנו, שאנו עוד נספיק הכול…

שאלה: כיצד לבקש מהבורא? האם אנחנו זקוקים לכך? כיצד לעשות כך שעזרתו תהיה נחוצה לנו? הביטחון שרק הוא מציל, ואם לא הוא, אז זה הסוף שלנו! כיצד להגיע לזה? כיצד להרגיש דווקא עכשיו שאם הוא לא יעזור, זה יהיה הסוף שלנו, כדי שלא נחכה לסוף, אלא נעלה? כיצד להגיע לכזה פחד, ייאוש, לכזאת דאגה, הרגשת החושך, שלא נשאר כלום, ואתה רק זועק לשמים. אף על פי שמסביב הכול כאילו נראה בסדר… ואין צורך לצעוק.

8. ובכן, ניתן להשיג את המטרה רק על ידי ההשפעה של "האור המקיף", אחרת כל הניסיונות שלנו הם מתוך האגו. זה נקרא תפילה, מ"ן. כיצד משיגים את התפילה? – על ידי ייאוש, רצון.

שאלה: כיצד אנחנו יכולים להגיע לרצון כזה? כיצד להגיע לכזה רצון, שממנו תצא צעקה אמיתית שתגרום לגילוי הבורא?

9. יש "תפילה לפני התפילה", כאשר אנחנו מתפללים "שיהיה לנו רצון!", וכאשר הרצון מופיע, אחריו מתעוררת בנו תפילה לאור, לתיקון על ידי ה"אור המקיף" – ואנחנו מגיעים למטרה. הכול ניתן להשיג רק על ידי פנייה לבורא דרך הקבוצה!

ידיעות קודמות בנושא:
כנס חרקוב, סדנה מס' 1, 17.08.2012
לגדול בתוך הקבוצה
הבורא נסתר, אך הקבוצה מגולה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest