דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כניסה לעולם מסובך בדרך מסובכת

כניסה לעולם מסובך בדרך מסובכת

האר"י בעצמו לא כתב את הספרים שלו, אלא כתב אותם תלמידו, הרב חיים ויטאל (מרח"ו). כל הסיפור הזה מזכיר מאוד את הסיפור של ספר הזוהר, שגם כן נעלם, ואחר כך התגלה בצורה מאוד מוזרה. אותו הדבר קרה עם כתבי האר"י.

הם נכתבו, אך לא היה מי שיסדר אותם. ורק הנכדים של רבי חיים ויטאל הצליחו לסדר את הכתבים שלו. הם הוציאו אותם מקברו שהיו מוסתרים באיזה ארגז שהיה קבור שם. הבורא פשוט סידר סיפור הרפתקאות עם חיפוש מטמון.

שאלה: למה מתרחשים כל כך הרבה אירועים לא מובנים ובלבול עם הכתבים של המקובלים הגדולים, עם ספר הזוהר וכתבי האר"י?

תשובתי: כך זה סודר בכוונה, כדי להתאים אותם לעולם. העולם מבולבל וגם כתבי המקובלים מבולבלים. אם היינו רואים את הכוחות שפועלים בעולם ומנהלים אותו, על ידי התגובות האגואיסטיות שלנו, אז היינו מבינים, שלהכניס את הכוח הרוחני לעולם שלנו, אפשר רק גם כן בצורה כזאת משונה ולא מובנת.

כתבי האר"י נקברו בקברו של רבי חיים ויטאל. אחר כך הוציאו אותם ושמרו באיזה ארגז באיזה בית בצפת. רק לאחר כמה עשרות שנים הוציאו אותם מהארגז. אם הם לא יכלו להתגלות על ידי אבא, אז הם התגלו על ידי הבן או הנכד, או על ידי אחד התלמידים.

צריכה להיעשות התאמה כדי שהגילוי של הספרים יתאים לעולם: דרך איזו נשמה, באיזה מקרה, על ידי איזו הסתרה, באיזו תקופה. לכן זה נראה לנו מוזר. אבל אם היינו רואים את המערכת, אז היינו מבינים שהאור העליון שמתקרב לכלים מסדר את כל זה בכזאת צורה כדי לקרב לאט לאט לעולם ולהכניס את זה לתוכו.

אי אפשר להיכנס בצורה אחרת לעולם המבולבל שלנו, לכל הבלגן הזה, למצב האגואיסטי הנורא שקורה כאן, לחוסר הסדר הרוחני המוחלט, אלא רק בצורה כזאת, כאשר הספר מתגלה ושוב נסתר, ואחר כך שוב מתגלה אולי אחרי אלפיים שנה. זה עניין של התאמה. החוק העיקרי כאן, הוא ההתאמה בין ה"אור" ל"כלים".

מתוך שיעור על הקדמה לספר "פנים מאירות ומסבירות" של בעל הסולם, 17.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
נשמת האר"י – נקודת מפנה בהתפתחות
האר"י פתח את שערי החכמה עבורנו
האר"י הקדוש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest