דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כמו חומר ממושמע בידיו של אומן

כמו חומר ממושמע בידיו של אומן

laitman_2011-03-22_1933-70.jpg

אל תדמיין לעצמך, שהבורא נמצא רחוק, באיזשהם עולמות רחוקים וקיים בנפרד ממך. הכול נמצא רק בתוך הרצון שלנו, הכל מתגלה בנו. רק נדמה לנו, כאילו שכל המציאות, חוץ מעצמנו, קיימת במקום כלשהו מחוץ לנו ומתחלקת לשכבות שונות של דומם, צומח, חי ומדבר, שיותר קרובים אלינו או יותר רחוקים מאיתנו. אך כל זה נמצא בתוך הרצון שלנו.

לאדם רק נדמה, כאילו שזה לא שלו, אלא זר לו, והבלבול הזה ניתן לו בכוונה, כתוצאה מהשבירה. אך אם הוא מתחיל לעבוד על השגת ההשפעה, אז בהדרגה, במידת הנכונות שלו להשפיע ולוותר על האגואיזם שלו, הוא מתחיל להרגיש את חלקי הבריאה האלה, שהצטיירו לו כזרים וחיצוניים: דומם, צומח, חי ובני אדם. מסתבר שהכול שייך לו, ורק בגלל התפיסה המקולקלת שלו היה נדמה לו כזר. כך הבורא מעורר את האדם על ידי קריאות ודקירות שלו, בכל מיני הזדמנויות, והנברא נענה ביתר רגישות להשפעה. צריך רק לבצע באופן מדוייק את ההוראות. לכן התורה נקראת "הוראה", כדי להשתמש בכל האמצעים שניתנו לנו בעולם הזה: מורה, לימוד, קבוצה, ולעלות ממנו.

ואף על פי שהאדם אינו מבין, מה הוא עושה, אלא פשוט משתדל, כמו ילד קטן שמשחק במשחק. אך אם הוא מאוד רוצה להשיג רוחניות ומוכן לבטל את עצמו בפני מורה, קבוצה ולימוד, כדי להשתנות בעזרתם, להפוך לחימר ממושמע בידיהם, אז הוא מתחיל להרגיש את השינויים שמתרחשים בו. האדם אינו יודע מנין הם באים. המקובלים אומרים, שהם באים מהאור המקיף. אבל אין אנו מרגישים את האור המקיף, כי הוא הרי לא הופך לפנימי, ואנחנו מבחינים בהשפעתו רק לפי התוצאות. אנחנו פתאום מתחילים להבין ולהרגיש יותר, להיות מוכנים יותר להשפעה, למורה, לקבוצה.

כך פועל האור המקיף, והכול תלוי ברגישות שלנו כלפי השינויים האלה, שאותם אנחנו צריכים לקבל. אני צריך לרצות, כדי שהם יתרחשו ישר בתוכי, בתוך הרצון שלי, כדי שתתלבש בי דמות הבורא, דמותו של המשפיע, והרצון לקבל שלי ירכוש צורת השפעה!

כך אני אשיג דבקות, אני ארגיש בתוכי שאני נדבק בבורא. לא אני הוא זה שמגיע אל הבורא ונמצא בתוכו, אלא הבורא נמצא בתוכי. ולכן הוא נקרא בורא (בוא – ראה), תבוא ותראה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 08.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האכזבה האחרונה לפני הפגישה המשמחת
הבורא אינו קיים מחוץ לנו
מיהו הבורא?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest