דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האכזבה האחרונה לפני הפגישה המשמחת

האכזבה האחרונה לפני הפגישה המשמחת

laitman_2009-03-18_8399_70.jpg

כשהבורא שולח לנו יסורים, הוא כביכול רומז שלא נוכל לקבל את התענוג בצורה ישירה. הרי מטרת הבריאה הייתה להפוך את האדם להיות שווה לבורא – שלם כמוהו! ולא מקבל פשוט.  סתם כך מקבלים ממנו את כוח החיים רק אלה ששייכים לדרגות דומם, צומח וחי. אך האדם, פירושו "דומה לבורא". ולכן כל הדומם, הצומח והחי חיים את חייהם בשלווה. וכל היסורים שהם מקבלים לפעמים הם אשמתו של האדם שלא מקיים את ייעודו.

אך לעומתם האדם כל הזמן סובל… הוא לא יכול למלא את עצמו וכל ההתפתחות שלו זוהי גדילה בלתי פוסקת של הרצון ליהנות, שהופך להיות גדול ובררני יותר, כשהוא מכריח את האדם כל הזמן לרוץ אחר מילוי חדש. הוא כל הזמן מקווה, שהנה הוא הולך לקבל אותו, אך בכל פעם הוא נשאר בלי כלום. ובסופו של דבר הוא מתייאש באופן סופי ולפתע מבין, שזהו הוא לא יכול להמשיך כך יותר! הוא כבר לא מאמין שבחיים האלה עם הגישה האגואיסטית שלו והריצה האינסופית אחר התענוגים, ניתן להגיע למשהו.

הכול בויים מראש בכוונה על מנת שהוא יסתובב ויתחיל לחפש לא כיצד למלא את רצונו, אלא כיצד לרכוש את צורת האור, את צורת בעל הבית, כלומר ירצה לקבל לא את האור עצמו, אלא את תכונותיו – את תכונות הבורא.  אך צורת בעל הבית, צורת המשפיע צריכה להתלבש ברצון הנברא. ולכן ההשתוקקות להשפעה, צורת ההשפעה המתלבשת ברצון להנות, נקראת "מסך" ו"אור חוזר". זוהי גישה חדשה, לא אגואיסטית אליה צריך להגיע האדם לאחר שהוא התאכזב סופית מכך שיוכל למלא את עצמו בצורה אגואיסטית.

בשביל זה הוא צריך לשנות את כל הגישה שלו לחיים ובמקום לרוץ אחר תענוגים- להתחיל לרוץ אחר דמות הבורא שתתלבש באדם. במקרה כזה הרצון ליהנות שצמצם את האגו של עצמו וחמוש במסך ואור חוזר ירכוש את אותה הצורה כמו הבורא, את הרצון להשפיע. ואז האור העליון יתלבש בו בצורת השפעה מצד האדם – בחזרה אל הבורא.

שם, בתוך הרצון להנות, בתוך האדם עצמו, תתממש פגישתם של האדם והבורא. לכן הבורא נקרא בשם כזה – בוא וראה, הרי אתה מגלה אותו בתוכך ולא בשום מקום אחר.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 08.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כמו חימר ממושמע בידיו של אומן
הפרעה בתור עזרה
לפי הנחתם לגלות את החותם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest