דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כמו בצק בידי האופה

כמו בצק בידי האופה

אנחנו כל הזמן עוברים מצבים הפוכים, מפני שביסוד העניין נמצא הרצון לקבל עם כל הגישה וההבנה וההרגשה האגואיסטיים שלו. ואילו הרצון של הבורא, הרצון להשפיע, הוא הפוך לרצון שלנו.

לא ידוע לנו מה מסמלת התכונה ההפוכה הזאת לנו, אנחנו לא מכירים אותה. אנחנו רק מרגישים איך שזה פועל עלינו, אפילו מבלי להבין מה זה ומי זה. אנחנו עוד צריכים לברר את זה. לכן נברא העולם הזה, שבו במקום הבורא, מקיפים אותנו כל מיני צורות ויצורים, שכביכול משפיעים עלינו במקומו.

צריך להתחיל להתייחס אליהם בהבנה, שזה לא הם עצמם אלה שפועלים, אלא שמאחורי כל זה עומד הכוח העליון, שפונה אלינו דרך בני אדם או מקריים בחיים. אני צריך לקבל את הפעולות וההשפעות הללו כהכרחיות, כדי ליצוק ממני, כמו מבצק, צורה נכונה שמוכנה לאפייה.

אם אני מלכתחילה מקבל את הדברים האלה ומשתדל למצוא כוחות להתמודד עם העבודה הזאת של הבורא עליי, אז אני אתחיל להכיר אותו תוך כדי התהליך של העבודה הזאת, עם הידיים שלו שמחבקות אותי, כמו את הבצק.

בדרך הזאת אני עובר שני שלבים. תחילה, אני מסכים ומוכן שהוא יבצע עליי את כל העבודה הנדרשת ומרגיש על עצמי את הלחץ החזק של הידיים שלו, כמו על חתיכת בצק, עד שהוא יָקנה לי את הצורה הנכונה, צורה של השפעה, דרגת ה"בינה", "להשפיע על מנת להשפיע".

אני מוכן לסבול הכול, העיקר שהבורא יעשה ממני את הצורה הזאת. וזה מאוד קשה לי, כי הוא בעבודתו לוחץ עליי חזק מאוד. ואחר כך אני רוצה לעבור אפילו למצב של "לקבל על מנת להשפיע", כדי לעלות ולטפוח בעצמי, כמו על שׂמרים. כלומר הרצון לקבל בעצמו כבר משתתף בתנועה הזאת ומשתוקק לאותה הצורה שהבורא עושה ממנו. כך אנחנו משיגים השתוות הצורה עם הבורא.

"להשפיע על מנת להשפיע" נקרא "מצה", ו"לקבל על מנת להשפיע" נקרא "חמץ", הלחם האמיתי שבצורתו המתוקנת מצטרף לצורתו של הבורא שמוטבע בנברא.

אבל תחילה, כל העבודה היא בכך, כדי להסכים עם כל הצורות שמגיעות אלינו, שמטביעות בנו את תכונת ההשפעה, לקבל אותן כרצויות. לשם כך צריך באופן מרבי להשתמש בעזרת הסביבה ובכל האמצעים שניתנו לנו כדי להכין את עצמנו לקבלת השפעתו של הבורא, של עבודתו על האדם.

יכול להיות שלאדם נדמה שהוא עושה את זה, אבל אם הוא לא מנצל את התמיכה החיצונית שמיועדת במיוחד לצורך זה, אז זה רק הדמיון שלו שהוא כביכול מתקדם לקראת קבלת צורות עליונות. אבל למעשה, הוא עדיין לא מוכן להפוך להיות עוּבר רוחני.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 11.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תרגיש את עצמך כאורח רצוי
החרס שמודה לאומן הטוב
כמו חומר ממושמע בידיו של אומן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest