דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / למה נכחדו הדינוזאורים

למה נכחדו הדינוזאורים

בעל הסולם, "הקדמה לספר הזוהר", סעיף י"ח:

"ואין לשאול כלל, על מצב שאר בריות העולם, חוץ מהאדם, משום שהאדם הוא מרכז כל הבריאה, וכל שאר הבריות, אין להן חשבון וערך של כלום לעצמן, זולת באותו השיעור, שהן מועילות לאדם, להביאו לשלמותו, ועל כן הנה עולות ויורדות עמו, בלי שום חשבון לעצמן."

כל הבריות של הדומם, הצומח והחי, אין להם ערך משל עצמם, הם לא יכולים לתקן את עצמם, ולכן הם עולים ויורדים יחד עם האדם. כלומר האדם מגלה שכל סוגי הנבראים האלה, כל היקום, כל הצומח והחי שעל פני כדור הארץ, נמצאים כולם בתוך האדם בצורה של דומם, צומח וחי, ללא שום חשבון לעצמם, בדומה לאופן שבו בגוף הגשמי שלנו נכללות כל הדרגות הקודמות של הטבע.

ולכן, במידה שאני מתקן את הרצון שלי בדרגת ה"מדבר", אז בתוך התיקון הזה נכללים כל הרצונות של דרגות הדומם, הצומח והחי. ואני מרגיש בפועל ממש, שהם נכללים בי, ללא שום שייכות לקיום החיצון. כי אני עברתי את הרצונות האלה ולכן גם הם עברו את התיקונים, ובחלקם נעלמו.

לפני מיליוני שנים נכחדו ונעלמו הדינוזאורים, וגם היום נעלמים כל מיני זנים של צמחים ובעלי חיים, ובמקום זה המדענים מגלים הרבה זנים חדשים שלא ידעו קודם לכן על קיומם. כל זה העתקה ממה שקורה עם הרצונות שלנו. ולכן לא צריך להיכנס לפאניקה שגם המין האנושי ייכחד. פשוט רצונות אחדים שבנו תוקנו ומיצו את עצמם, סיימו את מחזור פעולתם ונעלמים. אין בהם יותר שום צורך, ולכן הם "חוזרים לעפר".

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר", 11.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אחדות בין הטבע לחברה
הטבע אינו סובל חוסר איזון
מצפות לנו עוד הרבה הפתעות…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest