דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / כל כך קשה למצוא את המילים…

כל כך קשה למצוא את המילים…

שאלה: מדוע כל כך קשה לנו למצוא את המילים המתאימות כדי להביע את המסר שלנו לאחרים?

תשובתי: אילו היינו יכולים להרגיש טוב יותר את ההבחנות הרוחניות, היינו מוצאים עבורן מילים פשוטות שמסוגלות לחדור לליבו של כל אדם.

עלינו לפתח את שיטת התיקון על מנת להביא את כל העולם לדבקות בבורא. לשם כך נחוצה לנו הרגשת הרוחניות. הרי רק לאחר שהִרגַשתָ דבר מה, אתה מתחיל להבין, ומופיעה אצלך היכולת להביע את זה במילים.

ההרגשה מגיעה מעומק הרצון, מהכוח שלו, מההשתוקקות שלו והנחיצות שלו להתמלא. אין חכמים ואין טיפשים. הכול תלוי רק ברצון! בעולם שלנו ישנם אנשים שמסוגלים להביע את מחשבותיהם בצורה מאוד יפה ופיוטית. אצלם הכול מתברר לפי עומק ההרגשה והרצון הפנימי.

הבעיה שלנו היא שהשכל שלנו מטשטש אותנו ואיננו דואגים להרגשות הנכונות. וההרגשות הללו תלויות בקשר עם העולם, עם החברה. הרי אתה צריך למצוא מילים כדי להעביר את האיחוד בינינו. חכמת הקבלה היא חכמה שמביעה את האיחוד בין הנשמות.

ואם איננו משתוקקים להתחבר בינינו, איננו יכולים להביע שום דבר במילים. אנחנו לוקחים את מה שכתוב בספרים והופכים את זה לסיסמאות, לתבניות מוכנות שאינן מובנות אפילו לנו עצמנו.

לכן הכול תלוי בדרגת הקשר עם החברה, עם הקבוצה. אם הקשר הזה קיים, אם מתעורר כלי (רצון) חדש של הרגשה, אפילו אם אינו מסוגל לקלוט הרבה, זה כבר מאפשר לדבר בשפה קלה, קרובה ומובנת לאנשים.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 11.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אנחנו קובעים!
התרופה החזקה ביותר, ללא מרשם
חומר ייחודי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest