דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל השערים ננעלו חוץ משער הדמעות

כל השערים ננעלו חוץ משער הדמעות

שאלה: מה זה בקשה לאיחוד?

תשובתי: הבקשה (מ"ן) היחידה שתישמע מלמעלה ותקבל תשובה, זו בקשה לאיחוד, שום דבר חוץ מזה! הרי אנחנו מעלים אותה אל מקום השבירה, ושם חסר רק תיקון על הפירוד הזה, כלומר חיבור. לכן הבקשה אודות החיבור מייד תבוצע, אם היא הייתה נכונה!

במידה שביקשת, יבוא גם התיקון, ואתה פתאום בעצמך תיטול בזה חלק, תבין מה מתרחש. וכל שאר הבקשות הן פשוט צעקה במדבר, שמיועדות בסופו של דבר להביא אותנו להבנה, שהן כולן אינן נכונות ונעשות לשווא. זה נקרא: "כל השערים ננעלו חוץ משער הדמעות", והם נפתחים רק כדי לאפשר לנו להתחבר.

הכוח העליון מגיב רק אם אתה עולה למעלה בקו האמצעי ומחבר יחד את הקווים ימין ושמאל. מקודם הם התחברו לקו אחד על ידי הכוח של האור שהגיע מלמעלה, האור פישר בין קו שמאל וימין. כעת האור נעלם, והקווים ימין ושמאל נפרדו. אדם, כשעולה ממטה למעלה, חייב לחבר אותם! בזה הוא מזמין פעולה מלמעלה בנקודה הזאת.

תחילה שני הקווים יצאו מהבורא, והיו מוחזקים יחד על ידי הכוח שלו (זה נקרא אדם הראשון). אחר כך הם התחלקו לקווים ימין ושמאל, כתוצאה מהשבירה. ואתה נמצא כעת באמצע ביניהם, עם ניצוץ שנשאר מהחיבור ההוא.

אם כעת תגלה את הנחיצות לחזור חזרה לאותו המקום, ואתה מעלה מ"ן, אז אתה מזמין שוב את הפעולה של שני הכוחות האלה, או ליתר דיוק אתה מחייב את הכוח מלמעלה להשפיע על אותה נקודת החיבור (האור המקיף המחזיר למוטב).

יוצא, שאתה עולה עם הבקשה שלך אל נקודת האיחוד, ולשם גם מגיעים הכוחות ימין ושמאל, ומלמעלה יורד לשם כוח האיחוד שפעם שרר שם, האור המקיף או הבורא. אז הם כולם מתחברים, משׂיגים איחוד. וחוץ מהפעולה הזאת, אין יותר דבר. לכן נאמר ש"כל השערים ננעלו חוץ משער הדמעות".

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "אהבת ה' ואהבת הבריות", 05.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הרוחניות מתחילה מהשבירה
איזו בקשה תישמע?
כדי לא לצעוק במדבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest