דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל הרצונות חשובים

כל הרצונות חשובים

שאלה: האם אנחנו צריכים להשתחרר מכל הרצונות של העולם הזה כדי להגיע לדרגת ה"עני"?

תשובתי: אנחנו לא צריכים להיפטר משום רצון. אנחנו צריכים רק לבקש את התיקון, ולא יותר מזה. האור העליון יודע יותר טוב מאיתנו מה לעשות.

אני לא צריך להיפטר משום דבר. אפילו אם אני רואה את התכונות הגרועות ביותר שלי, אסור לי להיפטר מהן, כי אז אני כביכול חותך לעצמי את הידיים והרגליים. אני לא מתקן את עצמי, אלא האור העליון צריך לתקן אותי.

אם אני בא אליך, מתנפל עליך, צועק עליך ומעליב אותך, ברגע הזה אסור לי "לסתום לעצמי את הפה". אני צריך להתפלל לאור העליון שיבצע את התיקון הזה, מפני שאז זה באמת יהיה תיקון, ולא משהו שמתבצע תחת לחץ. זהו הבדל עצום.

בעל הסולם אמר, שאם אתה מדכא משהו, אתה הורס בכך את החלק הזה שקיים בעולם, ובצורה כזאת הוא לעולם לא יבוא לתיקון. יהיה צורך להשקיע הרבה כוחות כדי להחזיר אותו בחזרה ולתקן אותו.

בדומה לכך, לפעמים משתמשים בתרופות כדי לכבות את המחלה ולהכניס אותה פנימה, וזה עוד יותר גרוע מכך שהיא תתגלה בבירור וניתן יהיה לרפא אותה.

כך פועל הנחש: הוא מסתתר בפנים ואתה לא רואה אותו, אך לאחר מכן הוא זוחל החוצה.

לכן, היחס שלנו לעברות, להתקוטטויות בין אנשים, לכל הקונפליקטים השונים, הוא אחר לגמרי: שהם יישארו, ומעליהם אנחנו צריכים לבנות את התיקון, כי עכשיו זה הזמן הטוב ביותר כדי לתקן אותם.

ואם האדם רוצה לטייח את הגילויים השליליים ולכסות אותם – זה הכי גרוע. ישנם אנשים שמפחדים מאוד ממריבות וסכסוכים, הם מפחדים מגילויים כאלה, וזה לא טוב, מפני שזה לא מכוון לתיקון.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 02.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ללא נבירה עצמית
אל תפריע לעבודת הבורא!
גשר מעל תהום של אגואיזם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest