דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל הרע שבך – זה אני

כל הרע שבך – זה אני

מתוך שיעור מס' 2 במרכז "קבלה לעם" – מוסקבה.

שאלה: כיצד ניתן להפוך את היחס השלילי בין החברים להבנה שהכול בא מהבורא?

תשובתי: מאוד פשוט. ברגע שאני מרגיש ביניהם, ודווקא ביניהם, בעיות כלשהן, אני יכול מייד להזמין את הכוח העליון שישכין בינינו שלום, איזון, כמו שנאמר "עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו". אני כביכול מחייב אותו, מאלץ אותו לעשות זאת. אני יכול להבין מדוע זה קורה בינינו, מדוע הוא עושה את זה. בכלל, הדבר היחיד שאפשר לדרוש ממנו זה שהוא יתקן אותנו.

בכל מה שנוגע למתרחש בינינו, עליי לומר: "כל זה קורה בגללי, ובשום אופן לא בגלל מישהו אחר". נניח שאני מרגיש שנוצרה ביני לבינך איזושהי מתיחות. זה לא בגלל שאתה לא צודק. הרי נאמר "כל הפוסל, במומו פוסל", כלומר בגלל האגו שלו. כשאני מסתכל עליך, אני תמיד רואה אותך כרע, אך למעשה זוהי ההשתקפות שלי בך. וזה אומר שאני תמיד צריך לדרוש תיקון. כל עוד אינני רואה אותך אידיאלי ומושלם, עדיין אינני מתוקן. וכל זה שייך רק לקשר בינינו במטרה להשיג את הבורא.

ניתן להרגיש את זה רק אם האדם נכלל בקבוצה שעובדת על כך במלוא המרץ, שכל מטרת קיומה היא לעבד בתוכה את כל הפעולות ההדדיות, ובכך לתקן את כל הבריאה. הרי אנחנו החלוצים בדורנו, הדור הראשון שמתחיל לגלות את העולם העליון בקנה מידה המוני. במילים אחרות, אנחנו מניחים את היסוד עבור כל שאר האנושות.

וכלפי מה שמתרחש בינינו, עלינו להתייחס באופן יצירתי, כמו במעבדה. עלינו לראות את עצמנו כמו חוקרים ולהתייחס לאגואיזם שמופיע בנו כאל גורם זר, שעליו אנחנו צריכים לערוך את הניסוי. כשם שהבורא מתייחס אלינו, כך גם אני צריך להתייחס אליו, מהצד.

ברגע שאתחיל להתייחס אל האגו מהצד ואתעלה מעל כל הבעיות שצצות בתוכי, אצא ממצרים. ולאחר מכן אני כבר מתחיל לגלות את הבורא. לא בבת אחת, תחילה עליי לעבור תהליך של תיקון הרצונות שלי, שנקרא "ארבעים שנות המסע במדבר". אך זה כבר משהו אחר. הרי במדבר אני נלחם עם האגו שלי כדי לכבוש את תכונת ההשפעה ההדדית בינינו, תכונת הבינה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 16.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בדיקה לבוגדנות
הסיבה לכל המחלוקות
להגיע לאגואיזם האמיתי

2 comments

  1. השאלה שלי היא מדוע יש אנשים שאני רואה טובים כלומר לא פוסל אותם,
    ויש לעומתם אנשים שנראים לי ראים, כלומר פסל אותם
    אז פעם אני רע ופעם אני טוב?

  2. בס"ד יום נפלא לכולנו.הרצון להנות דוחף אתנו לשאול שאלות,מדוע יש רע בעולם? ובכן זה האגו הנפוח הכועס שחוסם את כניסת המפתח ללב שלך.הרצון לקבל לעצמיך כואב וסובל האני מסכן מלא זבל ורעות רוח,תרד קצת לאדמה ותדמה את עצמיך כעץ שתול על פלגי מים,שורשיו עמוקים בתוך האדמה הזקוקה לזבל כדי להפרות ולדשן אותה,הזבל הוא הרע שמגדל אותך ומפרא אותך לגדול ולהתפתח לאדם המכיל את כל הרע של כולם,מעבד אותו כמו הבורא הטוב והמטיב,כי דווקה האגו הגדול המלא רוע=זבל מקבל כח מהבורא ומבריא את האני הרע שהיה קודם מסכן וסובל,הופך אותו לאדם בשל מלא בטעם החיים,כמו העץ שטעמו כטעם הפרי הבשל והמתוק.אם תפנים את הדברים תגיע לאין סוף טעמים ותענוגים בפנים,בתוך ליבך תגיע לחיבור ואהבה,תקבל כלי מלא תבונה והבנה,עוזב וסולח לעצמיך ולכל הסביבה שלך,כי פניתה מקום רחב לכולם בליבך,ללא קנאה שנאה ותחרות,כל הראיה שלך מלאה אור והבנה ומכניס את כולם בתוך לבך,ובתפילה שלך יוצאת מכוונת נקיה וטהורה ומנקה את כל הסביבה באוויר צח לנשימה.כך אתה סופג את האווירה שיצרתה בחיבור עם הכלל ועם עצמיך מתוך האור שהחזיר אותך למוטב.כך אתה בהכרה מלאה רואה,שומע,קולט,את כל הסביבה ומבין בשקט,בפנים,פנימה,את השלם את כל היש שיש מוריד מ"ן בבקשתך על כולם כי הבנתה שזה הסדר המסודר היורד ועולה ומעלה ,זהו השביל שלנו של כולנו .נעלה בו ונצליח אמן כן יהי רצון.תודה לך רבי ומורי על היותך איתנו ישר כח.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest