דף הבית / קבלה לעם / שיעור הקבלה היומי / כל העולם על רפסודה קטנה

כל העולם על רפסודה קטנה

כל הבריאה מתחלקת לארבע דרגות התפתחות: דומם, צומח, חי ומדבר. וגם האדם עצמו עובר את אותן ארבע הדרגות.

בדרגת הדומם, מבלי לחשוב, הוא מסכים עם כל מה שההשגחה העליונה עושה איתו. בדרגת הצומח מופיע אצלו רצון משלו, הסכמה וחוסר הסכמה.

לעלות לדרגת חי, זה נקרא להיות בעל אופי עצמי, גורל עצמי, כיוון עצמי, אינדיבידואליות. כלומר לבצע את הייעוד המיוחד שלך בבריאה, להיות בעל כוח פעיל בתוך מכונת הטבע הגדולה ולסובב בצורה נכונה את גלגלי השיניים, בהתאם לפעולות הבורא, אך מצידנו.

כשאנחנו הופכים בעצמנו להיות כמו כל המכונה העצומה הזאת, אנחנו נקראים "אדם". כלומר, אנחנו חובקים את כל המנגנון הזה של הטבע ומנהלים אותו במקום הבורא, נכללים בתוכנית הכללית של הבריאה. זה נקרא לעלות לדרגת האדם.

בימינו האנושות מתחילה להתעורר ולהתעלות ממדרגת הדומם למדרגת הצומח. לכן אנחנו מרגישים אי נוחות, אובדן דרך, איננו יודעים לאן ללכת ובשביל מה. ובשנים הקרובות יתגלו עוד הרבה דברים מהסוג הזה, שיבלבלו מאוד את בני האדם וישללו מהם את ההבנה כיצד להמשיך לחיות הלאה.

וזה ייגע בדברים הכי פשוטים, שמובנים כביכול לכל אחד, ולא בעקרונות הגבוהים. פתאום ייעלם כל הבסיס לחיים: מערכת הכלכלה תפסיק לתפקד, היחסים בין בני האדם לא יהיו מובנים, יתחיל בלבול שלם. ירד איזה מין ערפל והכול יהיה לא ברור.

כל מי שהגיע לחכמת הקבלה, התחיל ללמוד מפני שהוא הרגיש מתישהו שהוא נכנס לטשטוש כזה. כלומר, האדם מפסיק להרגיש שהוא בעל הבית של החיים האלה, שבהם הכול כפוף לסדר מדויק. מופיע כאן איזשהו גורם לא מובן שמבלבל אותו.

וכאן מתחיל לפעול הכוח ההגנתי של הגוף, שרוצה להרגיש בטוח, לעמוד באופן יציב על הקרקע ולהחזיר את ההנהגה לידיים שלו: לדעת שיש לך עבודה, כסף, בריאות, פנסיה. אבל פתאום אתה רואה שכל זה נעלם כמו לתוך ערפל.

מצב כזה יורגש בכל האנושות. וכשזה לא יהיה מצב אישי של מישהו, אלא יתפתח לקנה מידה כזה עצום, זה כבר יהיה מאוד מפחיד. אבל זה ידחף אותנו לדרגה הבאה, יחייב אותנו לחפש את העוגן, את היסוד, ויביא אותנו לדרגת הצומח.

ובדרגת הצומח נצטרך לחפש בעצמנו איך להיאחז זה בזה, כלומר להגיע לקשר גלובלי ואינטגרלי מרצוננו, בצורה הכרתית, ומתוך הבנה שללא זה אנחנו לא נינצל.

כולנו כביכול עומדים על רפסודה ששטה על פני המים. תאר לעצמך שכל אחד יבצע תנועה לא מתואמת וינדנד את הרפסודה בכיוונים מנוגדים. כדי לא להתהפך, אנחנו חייבים להחזיק זה בזה וכל הזמן לשמור על איזון, אחרת נטבע! כזאת הרגשה תשרה בעולם.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 26.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
הוי"ה – שלבי גדילת המוח והלב
תוכנית התפתחות תחת הקוד ʺהויʺהʺ
מעבדה המחפשת אחר סוד החיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest