דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל העולם סובל בגלל שאתה מצוברח

כל העולם סובל בגלל שאתה מצוברח

בכל רגע אתה צריך לדאוג להיות במצב רוח מרומם. ולא מפני ששמעת דבר הומור, בדיחה או מפני ששתית כוסית עם משקה חריף, אלא מפני שזכית להצדיק את הבורא בכל מה שקורה, בכל מצב, בכל רגע, בכל שאלה שהייתה יכולה לעלות בלבך ובראשך. במקרה הזה אתה נמצא במצב טוב.

אתה מצדיק את הבורא על כך שהוא ברא עולם נפלא. וככל שאתה רואה את העולם מתקדם יותר ומתעמק יותר, כך אתה רואה את החכמה והעמקות של ההשגחה העליונה, מצדיק את הבורא ומכריע את כל העולם לכף זכות. כך אתה הופך להיות החלק המועיל, הפעיל של הנשמה הכללית של העולם.

ולמי שיש "פרצוף חמוץ", להיפך, הוא מרשיע את ההשגחה העליונה כלפי עצמו ובמיוחד כלפי כל העולם. על ידי זה הוא מוריד לא רק את עצמו אלא את כל העולם, מכריע את עצמו ואת העולם כולו לכף חובה.

בצורה כזאת הוא הסיבה לכל הרע שבעולם, לכל הייסורים. הרי רק לעם ישראל, מי שמשתוקקים לבורא (ישר-אל), יש אפשרות לשנות משהו. רק הם אחראים על ההצדקה של השגחת הבורא בכל הכלים של העולם כולו. ואם הם אינם עושים זאת, אז ברור שהם הראשונים שנפגעים. גם העונש מתחיל מהצדיקים, מפני שדווקא הם אשמים בכך שהעולם נמצא במצב כזה.

לכן, צריך להבין שזאת מערכת סגורה, והכול תלוי ברצונות, שהם חלק מהכלי הכללי שהבורא ברא, שחייב לתקן את הכול ולהצדיק, להביא את העולם כולו למצב מושלם. הם צריכים לעזור להיתקן לאותם הרצונות שאינם יכולים להיתקן בעצמם ולהביא אור לחייהם, עד שהכול יתוקן סופית.

מתוך שיעור על פי מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 01.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
פירוד שעוזר להתחבר חזק יותר
להכריע את העולם לכף זכות
חובתו של התלמיד – להיות בשמחה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest