דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל הכוחות לצורך התכללות בקבוצה

כל הכוחות לצורך התכללות בקבוצה

שאלה: האיחוד מאפשר לגלות את העולם הרוחני ואת אותם הכוחות שמתגלים. האם מופיעה אצלנו ההזדמנות לצְפות בכוחות האלה כדי "לחיות בנוחות" או כדי לנהל את הכוחות האלה?

תשובתי: כל הכוחות של האיחוד והניהול שיש לנו, זה רק כוחות של התכללות בקבוצה וגילוי באיחוד המשותף שלנו את כל הניואנסים והמרכיבים.

מה זה ספירות? זה שיתוף הפעולה בינינו, התכונות של התגלות החיבור והאיחוד.

מה זה פרצוף? זו עוצמת החיבור, הסגנון שלו. מלכות, זעיר אנפין, אבא ואימא, ישסו"ת, גדלות, קטנות וכולי, זה הכול מידות החיבור שלנו ואותן הצורות, אותן התכונות שמתגלות בחיבור הזה. שום דבר אחר לא קיים בחכמת הקבלה ולא יכול להיות.

מקודם התרחשה השבירה של הנשמה הכללית, ועכשיו צריך להתממש החיבור שלה למרות כל התכונות השליליות שמתגלות. זה בדיוק מה שמתואר בחכמת הקבלה, ואת זה אנחנו צריכים לגלות בקבוצה. לכן מלמעלה אוספים את כולנו לקבוצות בכזאת צורה, כדי שבסופו של דבר ליצור כלי שלם.

אלה שעוזבים, שיעזבו. מי שרוצה לבוא, שיבוא. הכניסה והיציאה הן חופשיות, מפני שלא אנחנו הם אלה שמנהלים את זה. את זה מנהל הבורא, ואילו אנחנו רק צריכים לפעול בלהתחבר. להוציא אדם מהקבוצה אפשר רק במקרה שהוא באמת מזיק לחיבור. אבל אם הוא סתם עצלן, אז צריך לתת לו סיכוי.

לעיתים קרובות שואלים אותי, מה לעשות עם אנשים שאינם רוצים להשתתף בחיבור, שאינם מבינים את חשיבות ההתכללות בקבוצה. האם הם מזיקים או לא? אם כבר יש לכם סירה רצינית שבה אתם חותרים קדימה, ומישהו מהווה נטל, אז צריך להזהיר אותו או להעביר לקבוצת הכנה נפרדת. בעל הסולם כותב, שבחברה מתוקנת, אדם שלא נותן את מה שדרוש הוא כאילו גונב. אבל זה בחברה מתוקנת. ואילו אצלנו קיימים כל מיני דירוגים של הכנת האנשים.

מתוך שיעור בנושא "קבוצה והפצה", 21.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
איחוד, נגד מישהו או למען מישהו?
קבוצה, זה איחוד של הרצונות
אתה מוזמן אל הבמהאתה מוזמן אל הבמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest