דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הסימנים של הצלחה וכישלון

הסימנים של הצלחה וכישלון

שאלה: מהם הסימנים של הצלחה או כישלון בעבודה הפנימית וההתגלות של זה בהרגשות ובעולם החיצוני?

תשובתי: אנחנו לא יכולים לומר בבירור מה לתועלתנו ומה לא, מפני שאנחנו בינתיים פועלים מתוך האגו, מפני שרוצים שהכול יסתדר בדיוק כפי שאנחנו רוצים, ללא איזה שהן בעיות. זהו דחף אגואיסטי טבעי.

אבל אנחנו צריכים להבין, שלמעשה דבר כזה לא יכול להיות. מתוך האגו יכולים לדחוף אותנו החוצה רק בעיות גדולות מאוד, ייסורים, הפרעות, בירורים. לכן, כל השאלות שאתם שואלים אותי נוגעות בעיקר למצב הזה.

"למה יש לנו איזה שהן בעיות בקבוצה, במשפחה? למה כאשר אנחנו מתקדמים קדימה ומתחילים לעסוק בהפצת החינוך האינטגרלי נוצרות בינינו כל מיני הפרעות? אנחנו לא יודעים מה לעשות עם עצמנו!".

ודאי, שצצות אצלכם השאלות הללו, כי אנחנו צריכים את כל זה לתקן. הן צצות אצלכם תוך כדי מהלך העניינים. ואילו אתם מסתכלים עליהן כעל הפרעות צדדיות. הן לא צדדיות ולא זרות, אלא הפרעות פנימיות שלכם שעכשיו מתגלות בכם.

אבל אתם לא צריכים לשים לב אליהן. אתם צריכים לעבוד רק בחיבור. למרות ההשפעות של ההפרעות והמכות החיצוניות, אתם צריכים לעזוב אותן ולעסוק בהתלכדות פנימית, רק כך אתם תתגברו עליהן.

מה שנוגע לסימני הצלחה או כישלון בעבודה הפנימית, אם אתם משתוקקים לחיבור ולאיחוד למרות ההפרעות או אפילו הודות להן, אז זו הצלחה, אבל אם אתם פתאום מתחילים להתרחק זה מזה, אז אין בזה שום דבר טוב.

אתם פשוט לא מבינים באיזה אופן כל זה פועל. חייבים לכוון את עצמנו בצורה נכונה לכך, שכל רגע מכל הכיוונים אתם תרגישו הפרעות, שיָכּוּ אתכם בתכונות וברגשות שלכם. אי אפשר בלעדיהן, כי זה אותו החומר שאתם צריכים לתקן שמעליו אתם צריכים כל הזמן להתעלות.

נניח, שמישהו פועל נגדכם, אומר משהו לא אובייקטיבי ולא נעים, מישהו רוצה לצאת מהקבוצה, או שאצלכם אישית מופיעה תחושה של ירידה, כל אלה הן אותן התכונות שמעליהן אתם צריכים מייד להתאחד, ואז התכונות הללו יתממשו בתוככם, יצטרפו למצב המתוקן שלכם. אז, כאשר אתם מוסיפים למצב הזה עוד כמה פעולות כאלה, אתם כבר תוכלו להתקרב ל"מחסום".

מתוך שיעור בנושא "קבוצה והפצה", 21.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מאבק, גם רוחני וגם פיזי
התפעלות, היא המנוע של העבודה הפנימית
ההתקדמות הרוחנית של ההמונים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest