דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל אחד כותב בתוכו את ספר הבריאה

כל אחד כותב בתוכו את ספר הבריאה

הבורא מציג לפנינו עכשיו את המערכת הכללית, האינטגרלית, המושלמת, שבה כולם קשורים זה לזה: בכלכלה, בחיים הרגילים, בצריכה, ובכל דבר. המערכת הזאת כל כך סגורה וקשורה הדדית בין כל חלקיה, שאנחנו לא נצליח לשנות בה שום דבר, לא משנה כמה ננסה להשפיע עליה.

ומהצד השני, כל ההתערבות שלנו והניסיונות שלנו לשנות איכשהו את המערכת הזאת, יביאו לתגובה שלילית מצידה, כדי לכוון אותה בצורה הנכונה להשגת השכל הפועל.

אנחנו נצטרך לבצע על עצמנו פעולות שונות על מנת להביא את עצמנו להתאמה עם המערכת הזאת. המערכת העליונה הזאת היא אותה המערכת של השכל והרגש, התוכנית שהבורא מציג לפנינו. מערכת הערבות ההדדית, אהבת הזולת, ההשפעה הכללית – היא מערכת השכל של הבורא.

ואנחנו צריכים להידמות לו. לקרב יותר ויותר את תכונותינו לתכונותיו, עד שנשתווה לחלוטין עם המערכת הזאת. עד שנראה שאנחנו כלולים בתוכה ומחוברים איתה ועם התהליך שמתרחש בתוכה, ללא כל הבדל בינינו. זה יהיה סימן לכך שהגענו להשתוות הצורה עם השכל הפועל.

בתהליך הזה אנחנו משיגים את השכל, הרגש, הידע והגובה של הבורא. כשאנחנו נעשים דומים למערכת העליונה, לקשרים בין כל מרכיביה – על ידי זה אנחנו בונים את הנשמה הכללית – החברה המאוחדת. וכתוצאה מכך אנחנו מגלים לפתע שאנחנו נמצאים בהשתוות לתכונות הבורא.

תכונות הבורא הן תשע הספירות הראשונות שמשתקפות במלכות. המלכות היא הרצון לקבל שלנו, שמשיג את תשע הספירות הראשונות הללו, ועל ידי אימוץ התכונות שלהן – משתווה לבורא.

הבורא מציג את עצמו דרך תשע הספירות הללו. וכשאנחנו מחקים אותן, אנחנו מחתימים בתוך הרצון שלנו, בתוך המלכות שלנו, את התבנית הזאת, ובצורה כזאת אנחנו בונים עשר ספירות של אור חוזר מלמטה למעלה, בתגובה לעשר הספירות של האור הישר שמגיע מלמעלה למטה. על ידי זה אנחנו משתווים לחלוטין לבורא.

כשעשר הספירות הללו נחתמות בתוך המלכות, הן מחלקות אותה לתרי"ג רצונות פרטיים – תרי"ג מצוות (תיקונים) ועוד שבע מצוות נוספות, "מצוות דרבנן", שזאת דרגה גבוהה מיוחדת (דרגת ג"ר).

בדרך להשתוות המלאה עם הבורא, אנחנו מגלים אורות שונים שמתאימים לרצונות המתוקנים שלנו, ובצורה כזאת אנחנו מגלים בכל פעם את השמות החדשים של הבורא – צורות שונות שבהן הוא מתגלה בתוך הרצונות שלנו. השם של הבורא הוא הצורה שבה הוא מתגלה.

על ידי בניית המדרגות הרוחניות החדשות (הפרצופים) אנחנו יוצרים את התבניות של ההוי"ה שהבורא מתגלה בהן וממלא אותן באור, כלומר במילויים שונים. בצורה כזאת מתגלים לנו שמות הבורא דרך הטעמים, הנקודים, התגים והאותיות. ואז אנחנו רואים שכאשר אנחנו עושים תיקונים על עצמנו, אנחנו עוברים את כל מה שכתוב בספר התורה: מהמילה הראשונה, "בראשית", ועד המילה האחרונה, "ישראל". כל המילים עם המילויים שלהן, לפי אותו הסדר שהן כתובות בתורה – כל המצבים הללו עוברים דרך הרצון לקבל שלנו, שמקבל את הצורה של אותן האותיות והמילים.

וכך אנחנו מתקנים את עצמנו בהדרגה, עד שכתוצאה מהתהליך הזה אנחנו משיגים את השכל הפועל. ואז התורה, הבורא, האור העליון, הנברא המתוקן, השמות הקדושים, תר"כ המצוות (תר"כ פעולות התיקון) – כל זה מתחבר לאחד.

לשם כך הבורא ברא את כל התהליך הזה – כדי שלאחר שנעבור אותו, אנחנו נשיג את הבורא ונגיע למדרגתו. וזה נקרא "ליהנות לנבראיו".

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שכל הפועל", 21.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
גילוי השכל הפועל
מהו השכל?
מדרגות הגילוי של מחשבת הבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest