דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל אחד יגלה את העולם העליון

כל אחד יגלה את העולם העליון

חכמת הקבלה היא גילוי המערכת העליונה שמנהלת אותנו. אם אנחנו מגלים את המערכת הזאת, אז ניתן לקבל דרכה את כל התשובות. רק מהעולם העליון אנחנו מסוגלים ללמוד על העולם התחתון.

אנחנו לא מבינים שום דבר מהמתרחש עימנו בעולם הזה. אנחנו יכולים לקרוא את מה שכתוב בספרים, אבל למה כך כתוב, מאיפה זה נובע? איננו יודעים.

לכן חכמת הקבלה אומרת, שקודם כל האדם צריך להשקיע את כל כוחותיו כדי להשיג את המערכת העליונה, את העולם העליון, ומתוכה כבר ילמד את העולם התחתון. ואז יבין מהו המבנה של העולם שלנו, הטבע הדומם, הצומח והחי והאדם, כיצד הם מקושרים זה עם זה, מהי חובתו של האדם בעולם הזה, במיוחד של עם ישראל, וכולי.

גילוי המערכת העליונה מתרחש בשני מישורים, בשני כיוונים, שנקראים "כללי" ו"פרטי". "כללי", כמו שאומר בעל הסולם, מסמל שבסופו של דבר כל בני האדם בעולם, ללא יוצא מהכלל, יהיו חייבים להשיג את המערכת העליונה, לעלות לדרגה של הכרה, הרגשה, גילוי, דבקות עימה, להיכנס לתוכה ולחיות בה בשלמות. זה אומר שהם משיגים את העולם הרוחני העליון ורוכשים קיום נצחי ושלם.

הערה: אבל לא כולם כאלה חכמים…

תשובתי: לשם כך לא צריך להיות חכם במיוחד. חכמת הקבלה אינה דורשת מאדם שום יכולות יוצאות דופן, רק רצון. ואת הרצון האדם מקבל כשמתחיל ללמוד את החכמה הזאת. היא מושכת אותו יותר ויותר, מאחר והוא רואה עד כמה כל מה שמתרחש איתו קשור עם מערכת ההנהגה העליונה.

הוא רואה בעזרת מה מפעילים אותו, מאיפה נובע הכול. זה מעורר בו סקרנות עזה, כאילו שעכשיו אני מרכיב משקפיים ורואה כיצד מנהלים את העולם הזה, כיצד "מושכים בחוטים", כיצד אנשים נעים מצד לצד כשמבצעים בצורה מאולצת איזה שהן פעולות, ומה הן התוצאות ממעשיהם. אני מגלה הכול, כולל גם את עצמי.

לכן לימוד חכמת הקבלה כל כך מושך את האדם, כי זה הרי קשור לשורש נשמתו. ולכן כל האנושות תצטרך לגלות את המערכת העליונה ולחיות בה, כמו שנאמר: "וכולם ידעו אותי, מקטנם ועד גודלם… כי ביתי בית תפילה ייקרא לכל העמים".

לכן, כל מה שנוגע להתפתחות הכללית, בסופה של כל האבולוציה שלנו, במשך 6,000 שנים של התפתחות האנושות, כל בני האדם על פני כדור הארץ חייבים להשיג את גילויה של המערכת העליונה. עכשיו אנחנו חיים בשנת 5775, כלומר במשך 225 השנים הקרובות אנחנו צריכים להגיע למצב שכל אדם ישיג, יידע ויגלה את כל המערכת העליונה ויכנס לתוכה בכל גופו ונשמתו, עם כל החושים שלו.

אבל יש גם כן התפתחות פרטית. תחת המושג פרטית מתכוונים לכך שעוד לפני שכל האנושות תשיג את זה, ישנם אנשים מיוחדים שפתאום מגלים, שחייבים לגלות את המערכת העליונה. אנשים אלה באים ללמוד את חכמת הקבלה, מגלים לעצמם את כל המציאות הנסתרת ואז חיים בשני העולמות.

מתוך תוכניתי ברדיו FM103, מתאריך 12.4.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest