דף הבית / משבר עולמי / כללי המשחק החדשים

כללי המשחק החדשים

דעתו של חאבייר סולאנה, מזכ"ל נאט"ו לשעבר, נשיא המרכז הכלכלי הגלובלי ESADE: "מכיוון שהתלות ההדדית חלה על כולנו, השליטה על האיומים הגלובליים מהווה אתגר לאנושות.

תחשבו על: שינויי האקלים, סיכוני השימוש באנרגיה גרעינית, סכנת העשרת הנשק הגרעיני, איום הטרור, ההשפעות הנלוות לחוסר היציבות הפוליטית, ההשלכות הכלכליות של המשברים הפיננסיים, המגיפות, מצבי החרדה הפתאומיים. התלות ההדדית היא למעשה תלות משותפת. שום דבר אינו מבודד לחלוטין. אין יותר "ענייני חוץ": הכול נעשה לאומי, אפילו אישי. הבעיות של אנשים אחרים הן עכשיו הבעיות שלנו, איננו יכולים יותר להביט עליהן באדישות, או לקוות להפיק מהן תועלת אישית.

עלינו ללמוד את כללי המשחק החדשים בעולם שבו התועלת הכללית, או הצרה הכללית, חשובים הרבה יותר מהאינטרסים האישיים או הלאומיים. האינטרסים הללו לא נעלמו, אך לא ניתן להגן עליהם מחוץ למערכת העולמית הכוללת, שמסוגלת להתמודד עם איומים כלל-עולמיים ולנצל הזדמנויות עולמיות משותפות.

אם המשחק הישן דאג להגנה על האינטרסים הפרטיים ולא לאחרים, הרי שהמצב הנוכחי מחייב להתחלק בסיכונים, לפתח שיטות משותפות, להחליף מידע ואסטרטגיות, וניהול גלובלי יעיל".

תגובתי: מיליוני אנליסטים חכמים בעולם מסיקים היום מסקנות נכונות: אפשר לנהל את העולם רק אם לוקחים בחשבון את הקשר ההדדי המוחלט שלו. אך כיצד מתחשבים בו? מי מסוגל להוביל את החברה והעולם לתיקון, למצב אינטגרלי (קשור הדדית)? – אותו אדם או קבוצת אנשים צריכים בעצמם להיות במצב הזה, כלומר, להיות מתוקנים. כאשר העולם יזדקק למנהיגים כאלה, הוא ימצא אותם.
ידיעות קודמות בנושא:
הטרנספורמציה של העולם המוכר
מתקדמים בבנייה נכונה
המלחציים של הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest