דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כללים של איחוד מוצלח

כללים של איחוד מוצלח

מתוך הכנס הווירטואלי במוסקבה, שיעור מס' 4

המקובלים שהשאירו לנו את הכתבים, הספרים וספרי הלימוד, מורים בהם על כמה כללים לחיבור נכון של בני אדם לקבוצה הקבלית.

התנאי הראשון, הוא ביטול עצמי. חייבים לבטל את עצמנו ולהראות את זה לכל האחרים, כאילו מפרסמים: "אני מוכן לכל, כדי לעשות מעצמי אפס גמור. תעשו איתי כל מה שאתם רוצים. אני בשום אופן לא רוצה לפקד על אף אחד, להיות המוביל, ללחוץ על מישהו. אני רוצה להיות אפס גמור בקבוצה, ומוכן לעשות כל מה שצריך למען התועלת שלכם".

התנאי השני הוא גדלות המטרה. ההתקדמות שלנו תלויה בגדלות המטרה בעינינו, בחשיבות תכונת ההשפעה, האהבה, האיחוד בינינו. זה צריך להיות בשבילי הדבר החשוב ביותר, ואני צריך להראות את זה לכולם. אני צריך לדבר על זה, אפילו אם זה לא כל כך חשוב לי עצמי, מפני שהחברים יחזירו לי את אותה ההתפעלות, ואנחנו נרשים זה את זה. החובה שלנו זה לרומם את הקבוצה, כי יש לה כזאת מטרה נעלה. אני צריך לדבר על זה עם החברים, כל הזמן להעלות חשיבות שהקבוצה זה הכול. זה יעזור לי לבטל את עצמי.

התנאי השלישי הוא, השפעה לחברים. אני צריך להשתדל לתת להם איזה שהן מתנות. במילה "מתנות", הכוונה היא להשפעה לחברים. אני הולך למטבח ושוטף כלים, מנקה, עושה משהו למענם. אני משתדל לשרת אותם, כמו שגדול משרת את הילדים, לעזור להם במה שרק אפשר, לתת, להוסיף לכל מצב בקבוצה. מצד שני, אני צריך להרגיש את עצמי קטן, הרוצה לקבל ממנה השפעה, חינוך, והשפעה על עצמי.

כלומר, מצד אחד, אני גדול, אני כל הזמן משפיע על החברים, מגדיל את המטרה בעיניהם ודואג להם. ומצד שני, אני קטן, מוכן לקבל מהם כל מה שרק יכול למלא אותי.

כזה יחס כפול כלפי הקבוצה הוא חשוב מאוד. ככל שיהיה לי פער גדול יותר בין שני היחסים הקוטביים הללו: אני יותר למטה, הקבוצה יותר למעלה, ואני יותר למעלה והקבוצה יותר למטה, כך אני אהיה יותר קרוב למטרה.

חוץ מזה, חייבים לכלול בתוכנו את הבעיות הפרטיות הנפרדות שלנו שאותן אנחנו צריכים להגדיל כדי לפתור אותן.

כל זה מתממש כך, שאני כל הזמן דואג שלחברים שלי יהיה טוב, שמח, נעים, כדי שיהיה להם ביטחון מלא בהשגת המטרה ושהם כל הזמן ימצאו אנרגיה גדולה בתוכם, בחיבור שלנו בינינו. והאנרגיה הזאת צריכה להתגלגל ולעבור דרך הקבוצה בכזאת צורה, שכולנו "נתבשל" בה, במובן הטוב של המילה. היא תחמם ותטלטל אותנו כך שאנחנו ננער מתוכנו את כל האגו, נצבור כוח אחר לגמרי, כוח של השפעה ואהבה. דווקא זה מה שנחוץ לנו.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס הווירטואלי במוסקבה, 13.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להתכוונן לגל של השפעה
שלוש רמות בקבוצה
הקבוצה היא מקום העבודה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest