דף הבית / משבר עולמי / כך ימותו הערים…

כך ימותו הערים…

Laitman_2011-09_6594.jpg

ידיעה: כיצד הפך מרכז תעשייתי לגיהינום של הירואין? כיצד קמות שכונות עוני ופשע במקום רחובות נאים ומטופחים? ערים גדולות מתות בפתאומיות.

בעבר, דטרויט נחשבה לבירת העולם בתעשיית הרכב. היא הייתה המגפוליס הרביעית בגודלה בארה"ב. היה בה גידול מהיר בתעשייה ובתעסוקה, והיא מנתה אוכלוסייה בת 2 מליון איש (היום 700,000). הייצור המתפתח בנה מקומות עבודה רבים.

כיום, 50% מתושבי העיר מובטלים. האוכלוסייה ה"לבנה" המשגשגת מעדיפה להתרחק מהשכנים הלא-רצויים. כשהתושבים עזבו לפרברים השקטים, הם לקחו איתם גם את המיסים. התקציב של דטרויט התדלדל במהרה. לאחר שהעיר כשלה בהתמודדותה עם המשבר החברתי, פקד אותה משבר פיננסי. כתוצאה מכך צנחו מחירי הנדל"ן, וניתן לרכוש קוטג' בן 5 חדרים במחיר של 5,000 דולר.

מספר התושבים בדטרויט עומד על פחות מ-700,000 תושבים. היחס בין האפרו-אמריקאיים לבין ה"לבנים" עומד על בין 82% ל-12%. ההכנסה הממוצעת לנפש היא מחצית מההכנסה בפרברים הסמוכים. המפעלים, בתי הקולנוע והמסעדות הנטושות הפכו מקלטים להומלסים. העיר הוגדרה כעיר הדיכאונית ביותר וכעיר הפשע הגדולה ביותר באמריקה.

אבל דטרויט לא לבד. היום, להרבה ערים בארה"ב, ולעיתים גם למדינות שלמות כמו קליפורניה, יש גירעון גדול בתקציב. קריסות פיננסיות מגיעות תמיד בפתאומיות, כמו אסון טבע. בדומה לו, הן גורמות לשיתוק המוסדות החברתיים, ואילו העדר השירותים הציבוריים הופך לקטליזור למהומות.

מה יקרה אם השלטונות בערים הגדולות לא יהיו מסוגלים לענות על הצרכים של תושבי הערים שלהם? האם נהיה עדים לאונס וביזה ברחובות? כיצד העתיד הולך להיראות?

התייחסותי: הפיתרון הוא כמובן לקבל מיידית את חוק החינוך וההשכלה האינטגרליים, שיהיו חובה לכולם – כל מי שמציית לחוק, מקבל מלגה, ולא קצבה, ולימודיו ייחשבו לו כעבודה או כלימודים אוניברסיטאיים (לשם החשיבות והאטרקטיביות).

השלב הבא בתוכנית הוא לטפח את העיר, כדי שתמשוך אליה תיירים וצרכנים. כל אחד מתושבי העיר צריך לקחת בכך חלק, כתוצאה מהחינוך האינטגרלי. בלתי אפשרי לעשות זאת ללא חינוך. ואילו עם החינוך – השמיים הם הגבול!

ידיעות קודמות בנושא:
לא אבטלה, אלא התפנות לעבודה האמיתית
בשביל מה אני גדֵל?
האופטימיזציה של ההתפתחות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest