דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / כיצד ניתן להסביר את מה שלא ניתן להסביר?

כיצד ניתן להסביר את מה שלא ניתן להסביר?

המקובלים משתמשים במילים ארציות רגילות לצורך תיאור של העולם הרוחני, מפני שאין לנו מילים אחרות! אם היית רואה את העולם הרוחני, לא היית מוצא שום מילה כדי להביע את התרשמותך.

חכמת הקבלה מדברת רק על מה שמתרחש בתוך האדם: "ישראל", "אומות העולם", זה הכול התכונות הפנימיות שלנו. אני משתמש בכאלה מילים, כאילו שאני מדבר על העולם הזה, אבל אני אף פעם לא מתכוון לעולם הזה, אלא תמיד חושב על התכונות הפנימיות של האדם.
המקובלים משתמשים במילים ארציות רגילות לצורך תיאור של העולם הרוחני, מפני שאין לנו מילים אחרות! אם היית רואה את העולם הרוחני, אז לא היית מוצא שום מילים כדי להביע את ההתרשמויות וההתפעלויות שלך. לא היית יודע כיצד לכנות את אותן התופעות שמתרחשות שם.
אפשר לרשום על דפי נייר שמות של אותם החפצים שנמצאים בחדר, ולהדביק תוויות: "מנורה", "דלת", "קיר", "חלון", "ארון ספרים". לכל חפץ יש שם. אבל אם היית מתקן את התכונות שלך, אז במידת התיקון הזה, היית מזיז את הקיר שמפריד אותנו מהעולם הרוחני והיית רואה את העולם העליון, לא היית יודע כיצד לכנות בשמות את מה שנמצא שם.
לא היית מוצא שום מילים לתיאור הכוחות הקיימים שם, הפעולות שהם מבצעים ולתופעות שמתרחשות שם. אז איך היית מסביר לאחרים את מה שאתה רואה בעולם הרוחני? הייתי מבקש ממך: "נו, תספר, לפחות קצת, מה יש שם? אני גם רוצה להציץ לשם לפחות בעין אחת!". אבל לא הייתה לך שום אפשרות להסביר לי משהו.
ספרי הקבלה, זה הסברים של משהו שלא ניתן להסביר. לכן המקובלים מצאו פתרון. אנחנו כולנו חיים בעולם הזה: גם המקובלים וגם בני האדם הרגילים. כולנו מכירים את העולם הזה.
ולכן המקובלים אומרים: "אנחנו נספר לכם על העולם הרוחני. אנחנו נכתוב עליו ספרים: את התורה, את התלמוד הבבלי והירושלמי, את המשנה, את הזוהר, את תלמוד עשר הספירות. כל הספרים הללו נקראים "קדושים", אלה הם לא ספרים רגילים, כי הם הרי מספרים על העולם העליון.
אבל אנחנו לא יכולים לספר על העולם הרוחני במילים רוחניות, מפני שמילים אינן קיימות שם. ולכן אנחנו מספרים לכם סיפור, שכביכול מתרחש בעולם שלנו, אבל הוא כולו שייך למציאות העליונה.
העולם הרוחני הוא מקביל לעולם שלנו, זהו עולם של כוחות, רצונות, התרשמויות והתפעלויות, הרגשות, עולם של רגשות! אבל הרגשות הללו הם אינם אגואיסטיים, כמו אצלנו על הארץ הזאת, אלא נובעים מתכונת ההשפעה, שאינה קיימת בעולם שלנו. זו הרגשה של אהבה, השפעה, חיבור, הדדיות, רק רגשות חיוביים.
מתוך התוכנית "פרשות השבוע עם שמואל וילוז'ני", 2.2.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest