דף הבית / יחסים / כיצד לתקן יחסים לא טובים?

כיצד לתקן יחסים לא טובים?

הערה: יחסים לא טובים מקלקלים לבני האדם את כל החיים, הם עשויים להיכשל בגלל אי הבנות מזעריות. כיצד לנהוג בצורה נכונה, כדי למנוע עלבונות, יחסים לא טובים ואיך אפשר להסדיר את היחסים? פסיכולוגים נותנים המלצות כמו "תשתדלו להבין את נקודת מבטו של הזולת. התוצאה מהפעולה לא תמיד מכוונת, הקושי עם התגלויות מזעריות מסתכם בכך שכולנו מודדים את האירועים בסטנדרטים שונים".

תשובתי: היכן יש סטנדרטים? זה הסטנדרט שלי, כיצד אני רואה את האחרים ואת עצמי אני מודד תחתיהם, או כיצד אני רואה את עצמי ואת האחרים ומודד לפי עצמי. זה לגמרי לא נכון. זה כמו לקחת איזו שמלה, אם אני אלבש אותה אז תבלוט לי הבטן, ידיים ורגליים רזות והשמלה תיראה מכוערת. אין כאן סטנדרטים משותפים. סטנדרט משותף יכול להיות רק אחד, לטובת הזולת. זה הכול. אני לא תופס אף אחד בשום צורה, לא את עצמי ולא אף אחד, מעניין אותי רק דבר אחד: אם תופעות מתרחשות, האם הן מתרחשות לטובת האדם. במושג אדם אני מתכוון לכל האנושות, הדמות הכללית של האדם. אני בשום אופן לא מנסה ומודד אדם אחד או אחר, מפני שאז אני לבטח לא אמצא את הקצוות.

שאלה: איך אפשר להבין בצורה נכונה אם נקודת מבטו של אדם אחר היא נכונה או לא?

תשובתי: אינני יכול להבין אדם אחר. איך זה אפשרי, איך אצא מתוך עצמי, כדי להבין את האחר? אנחנו פשוט צריכים לפעול כך שיהיה טוב לאדם אחר. לכל אחד! כלומר, פרט להכרחיות לקיום עצמי, בכל שאר הדברים שתלויים בי, אני צריך לפעול לטובתם של אחרים.

זה טבעי. לעיתים קרובות מאוד כתוצאה מההרגלים שלנו אנחנו עושים תנועות, מעשים או שאומרים מילים או ביטויים, שנראים לאחרים אפילו מעליבים. אנחנו אפילו יכולים לא להרגיש ולא להבין את זה. צריך לכוון את הלב, הלב צריך להיות מכוון לטוּב כלפי האחר! כל השאר לא יפעל בשום צורה. אם אדם מכוון את עצמו כלפי האחר בצורה לבבית, אז זה ייתפס בצורה נכונה. גם אם הוא אמר משהו בצורה לא נכונה, או לא הצליח להביע את עצמו נכון, האחר ירגיש אותו. צריך להתרגל להפנות את הלב כלפי אדם אחר, כלפי כל בני האדם, כלפי הטוב! צריך לחנך את עצמך לזה. כאן הכרחי שתהיה תמיכה ויחס זהה מהסביבה, ואז הכול יהיה טוב!

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 14.07.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest