דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד לרכוש את השכל מהעליון

כיצד לרכוש את השכל מהעליון

laitman_2010-12-12_9523-70.jpg

שאלה: כיצד האדם מחליט כמה הוא יכול לקבל בכוונה על מנת להשפיע והיכן הוא צריך לעצור? איך אני יכול לדעת שלא אטעה ולא אקבל לתועלת עצמי?

תשובתי: כבר קיבלתי את הרגשת הבושה במאה אחוז, כנגד אור אין-סוף, בכלי האינסופי, בבושה אינסופית מהקבלה של עצמי, כשהרגשתי את הבורא והרגשתי את עצמי. כעת, על בסיס כל הנתונים האלו, אני יכול כבר לבצע חשבון. והחשבון הוא מאוד פשוט: צמצום מוחלט! אני לא רוצה לקבל דבר. הרי הבושה מכריחה אותי לוותר על הכול.

לאחר שעשיתי את זה אני מתחיל לעשות חשבון: כמה אני יכול לקבל על מנת להשפיע, עד איזה גבול? אם מעולם לא הייתי במצב כזה, מעולם לא הרגשתי אותו, איך אני מסוגל לתאר לעצמי אלו תענוגים יתגלו לי שם?

את כל התענוגים מהקבלה כבר הרגשנו בעולם אין-סוף. אבל עכשיו אני מתכוון לקבל על מנת להשפיע לבעל הבית. במלכות דאין-סוף היה לי רק אור הנפש, ועל האור הזה, על מלכות דאין-סוף, עשיתי צמצום.

אולם עכשיו, כשאני מתכוון להשפיע לבעל הבית, יהיה לי תענוג גדול הרבה יותר מההשפעה לו, מהדבקות בו, מהשגתו, מההידמות אליו! זוהי תוספת כה חשובה עבור האורח, להרגיש את עצמו שווה במשהו לבעל הבית! כיצד אבדוק את התענוגים העצומים האלו, כיצד אעמוד בפניהם, אם מעולם לא הרגשתי אותם ואין לי נתונים (רשימות) עליהם?

כיצד אני בוחר עכשיו עד כמה אוכל להשפיע, ומה ההבדל בין זה לבין המצב שבו קרתה הטעות והשבירה? על מנת להבין את זה, צריך לברר מה ההבדל בין "ראש" ל"גוף". כיצד הראש יכול לתכנת בצורה נכונה פעולות שמעולם לא מומשו בפועל?

ומדובר כאן על החשבון המדויק ביותר. הרי אם אקח מבעל הבית בגרם אחד פחות ממה שאני יכול להשפיע – זה לא ייקרא השפעה! ואם אקבל ממנו גרם אחד יותר ממה שאני מסוגל לעשות עליו מסך – אני אישבר! כלומר אני צריך לקטוע את הקבלה שלי בצורה מדויקת במקום הנכון, ממש לחתוך!

אם כך, הרצון היחיד שנברא על ידי הבורא מתחלק לשני חלקים: ראש וגוף. בהתחלה אני מבצע את אותה הפעולה ברצון, אך בפעולה הזו אני בודק את עצמי: כמה אני יכול, יותר או פחות; היכן בדיוק נמצא הגבול הזה. אני מחייב את עצמי ללכת ולבדוק.

וכשאני בודק את עצמי, הבורא הולך יחד איתי. אני כביכול חותם איתו חוזה וכורת איתו ברית. אני אומר לבורא שאני עכשיו מתכוון לבצע מעשה בכוונה להשפיע, והוא אומר: "אז אתה עכשיו הולך ליצור את הראש של המדרגה החדשה? – בסדר גמור. אל תפחד, אני איתך!"

לכן ה"ראש" של כל מדרגה הוא אין-סוף… שם נמצא הבורא. והנברא, כמו ילד שנמצא ליד מבוגר, מחפש כיצד לבצע את הפעולה. כאילו המבוגר לוקח את הילד ביד וכותב באמצעות היד שלו, וכך הוא מלמד אותו לכתוב או לצייר. כך נוצר הראש של הפרצוף. ולאחר שלמדתי איך עושים את זה, אני מבצע את הפעולה הזאת בגוף, "כאילו" כבר בעצמי. ובצורה כזאת נבנות כל המדרגות מלמעלה למטה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "פתיחה לחכמת הקבלה", 12.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האותיות הראשונות שאני כותב בעצמי
באיזו זכות הראש קובע עבור הגוף?
מסך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest