דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האדם בורא את ההתפתחות של עצמו

האדם בורא את ההתפתחות של עצמו

laitman_2009-05-27_8216_70.jpg

האור בורא את הרצון, מגדל אותו, ונמצא בתוכו כטוב ומיטיב. אך מלבד זאת, הבורא מחדיר לתוך הנברא את נקודת הבושה, נותן לו להרגיש את עצמו, כדי שהוא ירצה לבדוק ולשנות את עצמו. כלומר שהשינויים לא סתם יבואו בצורה מחויבת מהאור, שמשפיע על הרצון ומשנה אותו, אלא שגם הרצון עצמו ירצה להשתנות.

אין זה מספיק שהנברא יתפתח רק בדרגות הדומם, הצומח והחי, שבהן ההתפתחות מתרחשת בצורה ישירה ואינסטינקטיבית, תחת השפעת האור המחויבת. כעת הרצון צריך בעצמו למצוא בתוכו את הסיבה לצורה נוספת של התפתחות, שנקראת "אדם", כלומר דומה לאור.

זוהי נקודה חדשה לחלוטין, נקודת המפנה של התפתחות הרצון. הרי לפני כן הרצון התפתח רק הודות לאור שחייב אותו לכך בצורה ישירה. אך אם מתעוררת בנו הנקודה הזאת שדורשת התפתחות אישית ועצמאית, כדי להיות "אדם", אנחנו מוכרחים לבחון מחדש את היחס שלנו לחיים: את תפיסתנו, את התנהגותנו, את היחס לאור ולעצמנו.

אנו צריכים להבין שאם עד עכשיו התפתחנו בעזרת הטבע, בעזרת האור, שהזמין בנו בצורה "ליניארית" את ההתפתחות ההדרגתית, עכשיו אנחנו צריכים להתפתח לפי "נוסחה אחרת": עכשיו אנחנו בעצמנו צריכים למשוך אלינו את השפעת האור. ולא סתם למשוך יותר אור כדי להתקדם מהר יותר, אלא לדרוש מהאור לשנות את מהות הרצון שלנו.

עכשיו נדרש מהנברא החיסרון שלו, הבקשה שלו, התפילה שלו, הדרישה מהאור, שקודמת להשפעת האור עליו, והיא זאת שמזמינה את האור אליו.

הנברא מבצע צמצום ומכריז שאינו רוצה להתפתח יותר כפי שהתפתח מקודם! הוא אינו מסכים שהאור יגדיל את רצונו וימלא אותו מבלי לשאול אותו, אלא הוא רוצה שהאור יתחיל לשנות את מהות הרצון, להשפעה.

קודם האור היה מפתח את רצון האדם מבלי לשאול אותו. אך מעכשיו ההתפתחות אפשרית רק לפי בקשת האדם, לאחר השאלה והבירור מצידו. עכשיו הוא בעצמו צריך לבקש, הוא בעצמו צריך לדעת מראש מה הוא רוצה, כלומר לתאר לעצמו מראש את הדרגות ואת המצבים הבאים, כמו שנאמר: "אני מעורר את השחר ואין השחר מעוררני".

כלומר הוא רואה מראש את המצבים הבאים שלו ורוצה לממש אותם בעצמו. זה נקרא ה"ראש" של המדרגה, של הפרצוף, של הנשמה. ולאחר שהוא ביצע את החשבונות האלה, מי הוא רוצה להיות ובאיזו צורה, אז הוא מבקש מהאור שיעזור לו לממש את התוכנית שלו.

לכן הדרגות האלה נקראות דרגות ה"אדם", כלומר הדומה לבורא, בעל מחשבה והחלטה מקדימה, שאותה הוא מבצע לאחר מכן. והוא לא יירגע עד שיסיים את העבודה הזאת ויממש על עצמו את כל הצורות הללו, שדומות ליחס של האור אליו, ואז הוא יגיע למה שנקרא "גמר התיקון".

מתוך שיעור על מאמר מהספר שמעתי, 13.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
נקודת המפנה
מקדם ההתפתחות
לבנות מחדש את המסך השבור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest