דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / כיצד לקבל את השפע העליון

כיצד לקבל את השפע העליון

laitman_2009-08_2936-70.jpg

זוהר: פרשת לך לך, סעיף ו': וזה הכרוז שמגיע בחצות הלילה, בעת התחלת הארת קו השמאל מנקודת השורוק, אל הצדיקים שיעלו מ"ן להמשכת קו אמצעי. וכרוז יוצא וקורא בכוח, להיותו בסתימת הדינים של נקודת השורוק, ע"כ נבחן שיוצא בכוח גדול, וקורא אל הצדיקים לתקנו. ולפנינו ביאור סדר המשכת ג' הקווים, מבינה לז"א, ומז"א לנוקבא, ומנוקבא לנשמות הצדיקים.

ככל שהתחתון יכול לעורר את העליון בקו האמצעי, על ידי העלאת מ"ן, העליון יכול למלא את רצונו. אתה צריך רק להביא את הרצון שלך אל העליון הדומה לרצונו, הרצון להיות מלא במילוי שלו, אז תקבל את המילוי הזה.

מצד העליון אין שום תנאים מיוחדים, הוא רק מחכה שלפי חוק השתוות התכונות, הרצון שלך יהיה מתאים למילוי שלו. לכן כל התפילות שלנו, כל הבקשות שלנו, לא על זה שהעליון ימלא אותנו, אלא רק על עזרה ליצור בתוכי רצון נכון, נחיצות, כוונה, המתאימים למילוי שקיים בעליון.

אינני מבקש מהעליון שימלא אותי, הרי גם כך "יותר ממה שהעגל רוצה לינוק, הפרה רוצה להניק", כל בקשתי היא על כך שאני אהיה מוכן לקבל מהעליון, אהיה דומה לו. בינינו חייב להיות תיאום, השתוות התכונות. ברגע שזה נוצר, השפע זורם בעצמו ממנו אליי.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 13.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
לפי הרצון, ולא בעל כורחו
התפילה העיקרית
רק תרצה…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest