דף הבית / חינוך, ילדים / כיצד לפתח את הנטיות שלי?

כיצד לפתח את הנטיות שלי?

על ידי השפעת הסביבה ניתן לקבוע אילו נטיות יותר מפותחות באדם, (נטיות הקשורות לדרגת ה"חי" או לדרגת ה"אדם"), כיצד אנחנו משתמשים בהן ואיזה מהן אנחנו מפתחים יותר או מפתחים פחות.

אם ההורים שמים את הילד בסביבה שבה, לדוגמה, מעריכים במיוחד מדע, אז לא פלא שגם הילד מתחיל להתרשם מחשיבות המדע ומתחיל להבין שהתפתחות בכיוון זה מאוד חשובה ומכובדת. אף על פי שלפני כן היו לו נטיות ממש מזעריות כלפי המדע, נניח, שהוא בסך הכול רצה לדעת כמה דברים מעניינים על החיים (למעשה, כזאת נטייה יש לכולם), אך תחת השפעת הסביבה הנטייה הזו התפתחה בו בצורה מיוחדת.

במילים אחרות, הסובבים אותי יכולים לשנות בי את מאזן הנטיות שלי, ואת חלקן לפתח יותר וחלקן פחות.

אני חוויתי זאת על עצמי. הוריי רצו מאוד שאני אפתח את הנטיות שלי בדרך הטובה ביותר ולכן רשמו אותי לחוגי ספורט. אני התאמנתי בריצת 500 מטר. מאוחר יותר הם רשמו אותי לבית ספר מוזיקאלי, ושם הכרתי את המוזיקה הקלאסית, שגם היום אני מכבד אותה, אוהב ומבין יותר מכל סוגי מוזיקה האחרים.

אך למשל, לתיאטרון הוריי לא נתנו מדי חשיבות, ולכן בכיוון הזה לא התפתחתי. המדע והטכניקה היו חשובים גם להם וגם לי. הייתה לי נטייה טבעית לעסוק במדע. ואני זוכר שבעצמי הלכתי לחוגי ילדים שבהם הדגש היה על לימוד פיזיקה, אסטרונומיה וכו'. מסרתי לזה את כל כוחותיי ומחשבותיי.

במילים אחרות, התפתחות הילד מתרחשת על ידי השפעת הסביבה: על ידי השפעת ההורים, השפעת המצב הכללי, מקום המגורים והאפשרויות להתפתחות שיש במקום הזה. בסופו של דבר, זה מפתח את האדם, חלק מהנטיות מתפתח יותר חלק פחות וחלקן בכלל נעלמות.

כבר בתהליך הגדילה של האדם, הבחירה החופשית שלו מתממשת, מקבלת גבולות ומקבלת צורה על ידי הסביבה שבה הוא נולד והתפתח בה בילדות. וכך הוא ממשיך את חייו. אני לא הייתי אומר שיש לנו בזה בכלל בחירה חופשית. אולי יש מעט, אך גם זה לקוח מהסביבה שלנו. זה הכול עניין של אופנה וחברים, שכביכול במקרה נמצאים בקרבת האדם ומחדירים לו מה יותר חשוב ומה פחות.

אך עלינו להבין שיש משמעות גדולה לניסיון שלנו מכל החיים הקודמים שנקראים "גלגולי נשמות", משם מגיעים אלינו "רשימות" (גנים של מידע). הם עוברים מגלגול לגלגול, האדם לוקח איתו את כל ההצטברות של ההתפתחות הפוטנציאלית. במילים אחרות, אחרי שאדם נולד הוא לא מתפתח רק על ידי סביבה יותר ויותר מודרנית, אלא על ידי המעבר מדור לדור בתוך האם מתגלות נטיות חדשות, מה שקראנו לו גנים של מידע ("רשימות"), והוא מתפתח תחת השפעתם. במיוחד זה מורגש בעולמנו.

אם נתבונן בילדים, אז נראה שהם קולטים מהר מאוד את כל הדברים המודרניים הרבה יותר טוב מאיתנו, כאילו כבר נולדו מוכנים, בעלי תכונות שעוזרות להם לקלוט את העולם המודרני. תראו באיזו מיומנות הם מתעסקים בכל הקשור למחשבים, פלאפונים וכל שאר החידושים! ואצלנו הכול אחרת. אם אני צריך לעשות משהו באיזה מכשיר חדיש אז אני יותר סומך על ילדיי, יש להם כאילו כבר גישה, מעין כישרונות מולדים להבין את טבע המכשירים הללו, ובאופן ממש טבעי הם מבינים כיצד לעבוד איתם. כאילו שזה ילדי "אינדיגו", או "חייזרים" מכוכב אחר.

בדוגמת הילדים האלו אנחנו יכולים לראות שכנראה קיימים גנים של מידע שמתפתחים ועוברים מדור לדור. אנחנו קוראים לתהליך הזה "גלגולי נשמות", אך למעשה אין בכך שום דבר מיסטי.

כיום מתברר, שכולנו קשורים זה לזה ובינינו קיים שדה משותף, בדומה לשדה מגנטי, או כוח המשיכה. זהו שדה של מחשבות ורצונות, שקושר את כולנו יחד מעל זמן תנועה ומקום. אנחנו מתקיימים בתוך השדה הזה וכך מעבירים זה לזה או מדור לדור, את המידע שרכשנו. ולכן לא פלא שהגופים שלנו הפיזיולוגיים, שקיימים בשדה הזה, קולטים מידע חדש ובכך הדור החדש מיד הופך להיות מוכן להיטמע בתוך העידן החדש.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 3, 29.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לכל אחד הסביבה המתאימה לו
למי אתה מוסר את עצמך?
מחזה שהופך לחיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest