דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד למדוד את האור עליון?

כיצד למדוד את האור עליון?

שאלה: מה זאת "מטרוניתא" שעליה מדובר בספר הזוהר?

תשובתי: המטרוניתא זו המלכות. הרצון המשותף שלנו להידמות לבורא נקרא "מטרוניתא". והבורא (הקדוש ברוך הוא) הוא השם הכללי של האור נרנח"י, הממלא אותנו.

אך איננו יכולים להרגיש את האור בפני עצמו. מה זה אור ה"נפש"? כיצד אני יכול לספר עליו? עכשיו, טעמתי משהו, הרגשתי טעם מתוק וקראתי לטעם הזה "אור הנפש". אחר כך טעמתי משהו אחר, הרגשתי טעם עוד יותר מתוק, יותר עמוק, עם כל מיני גוונים פנימיים וקראתי לו "אור הרוח".

כיצד אני יכול למדוד אותם? – אני מודד אותם לפי גדלות הרצונות שלי שצריכים לגלות טעמים נוספים באור הרוח החדש, בהשוואה לאור הנפש. כמה רצונות נכללים, כדי להרגיש את אור הרוח? נניח שהיו 5 רצונות כדי לגלות את אור הנפש. ודרושים עוד 20 רצונות כדי לגלות את כל הגוונים הנוספים של ההרגשות וזה נקרא "אור הרוח". אך בהתאם למה אני מודד אותו? – בהתאם לכמה הרגשות אני עוד צריך להפעיל כדי לגלות אותו.

לכן, אדם אחד יכול לשמוע אופרה, ליהנות ולחוות גמא שלמה של רגשות, ואדם אחר היושב לידו, כל הזמן יציץ בשעון ויחכה בחוסר סבלנות מתי זה ייגמר. כל אחד מגלה אורות של נפש, רוח, נשמה בהתאם לכלים שלו. לכן אנחנו מתארים את האורות בהתאם לגודל הכלים, באיזה חלק מהרצונות שלי אני מרגיש התפעלות מהאור. אז אני יכול לומר, שאני מרגיש אור גדול או קטן. הכול מוערך בהתאם לרצונות, בכל העולמות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 31.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
יש חדש מעל השמש!
בוא וראה את הבורא שלך!
מערכת הצינורות של החיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest