דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכול תלוי ברצון האדם

הכול תלוי ברצון האדם

שאלה: האם כנס "קבלה לעם" העולמי יהיה היציאה שלנו ממצרים האגואיסטית?

תשובתי: עלינו להיות בטוחים שכן! ללא ספק! אנחנו באים לכנס, מתחברים, כולם מרגישים עד כמה זה חשוב, אף על פי שההשפעה לחברים ולבורא לא נראית לנו כה מושכת.

תנאי היציאה הוא לאכול מצה, דווקא במצרים העשירה, השבעה, המלאה בכל טוב. הגלות מתחילה מהרגע שאתה מרגיש אותה. החזרה מהגלות איננה שינוי מקום המגורים, אלא היציאה לקראת גילוי הבורא, גילוי תכונת ההשפעה בתוכך, שמתחילה להאיר לך. לכן כעת, לפני השחרור, עלינו להרגיש עד כמה חסרה לנו החירות הרוחנית! אז נגיע לגילוי הבורא ולגילוי העולם העליון, תכונת ההשפעה בתוך הרצון שלנו. הכול מתרחש בתוך אותו רצון, זה לא מעבר ממקום למקום. אותה ארץ גושן, שהייתה האזור הטוב ביותר במצרים, הופכת עבורנו למדבר סיני.

אין מקום ברוחניות, הכול מתרחש בתוך הרצון שעובר את המצבים הבאים: ארץ כנען, ירידה למצרים, מצרים טובה ורעה, שבע שנים טובות ושבע שנים רעות, בריחה ממצרים למדבר סיני ודרכה לארץ המובטחת. הכול מתרחש במקום אחד, ברצון, הכול תלוי בהרגשות שלנו ברצון הזה.

כאשר לאחר 40 שנה אנחנו מגיעים לדרגת הבינה ברצון, אז בתוך המדבר אנחנו מגלים את ארץ ישראל ("זבת חלב ודבש") ואת המצב המתוקן, הכול במקום אחד הנקרא נקודת המלכות המרכזית בעולם אין סוף. מה שמשתנה זה המבט שלנו על הרצון הזה והערכתו. עד כמה שנרצה לכלול במלכות את התכונות של 9 הספירות הראשונות, כך היא תקבל תכונות שונות: מרעות עד הטובות ביותר. הכול תלוי רק במלכות, ברצון שלנו לספוג את תכונות העליון ולהידמות לו. הכול מתרחש רק בתוך הרצון של האדם.

נתאסף, נתחבר, נגלה בינינו את הבורא ותפילת הרבים תעלה אותנו לרוחניות!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "וזאת ליהודה", 31.10.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest