דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד לטפח רגשות רוחניים?

כיצד לטפח רגשות רוחניים?

שאלה: בעבודתנו בקבוצה, אנחנו משחקים אחד בפני השני כמו שחקני תיאטרון והודות לזה נכנסים פחות או יותר לקשרים. איך לשחק בהבנת "פתיחה לחכמת הקבלה", מהי הבנה רגשית של ה"פתיחה", איך אפשר לחקות ולהרגיש את זה, האם ישנם תרגילים מעשיים?

תשובתי: תשבו ותתפללו או שתבקשו, או שתחשבו יחד על מה אתם רוצים. כל אחד מפריש מידה של השתוקקות מעצמו לעשירייה. אתם מחברים יחד את עשרת החלקים שלכם, שנתלשו מכם, ורוצים לאסוף דווקא מהם את העשירייה הרוחנית.

אתם חושבים איך העשירייה הרוחנית הופכת לשלם אחד ויחיד, וכיצד בשלם היחיד הזה אתם רוצים להרגיש את הבורא כדי לעשות לו נחת רוח, לשמח אותו, להידבק אליו להפוך לעוּבָּר רוחני. ובהמשך, איך אתם יכולים כל הזמן להוקיר לו, לדאוג לו, לגדל אותו, להוסיף אליו כל מיני תחושות ומאמצים שאתם עושים ובאופן כזה הוא יגדל.

אבל ביחד! לפנות לבורא יחד והבורא יענה לכם. באופן כזה אתם ממש תגדלו בתוכו. ומכאן תופיע הרגשת העולם הרוחני, תקשוּר עם הבורא. זה לפניכם בואו תפתחו אותו ביניכם. תקראו לזה תפילה, מדיטציה, פעולה רוחנית, איך שתרצו. תתחילו לעשות את זה בעשירייה.

שאלה: האם עלינו להכניס היבט רוחני לתוך העבודה שלנו בעשירייה על ידי מאמץ, מבלי להבין מה זה?

תשובתי: תשתדלו! חכמת הקבלה מדברת רק על רגשות! אני כל פעם מזכיר את זה בשיעורים. מפני שרצון, זה מה שהבורא ברא. והוא עובד לפי רגש אין מה לעשות: אני רוצה!

אני רעב, שבע, שמח, סובל, לא משנה מה, אלה כולם הרגשות בתוכי. הרצון שהבורא ברא זו התכונה להרגיש והיא למעשה מהווה את כל הטבע. אתם יכולים כעת לתאר לעצמכם, עד כמה האנושות פנתה לכיוון אחר לחלוטין, היא מסלקת את כל הרֵגשות ולוקחת בחשבון רק פעולות מכאניות.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 04.04.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest