דף הבית / חינוך, ילדים / כיצד לחנך את הילדים?

כיצד לחנך את הילדים?

הערה: בקרוב יאסרו ביפן על ענישה פיזית של ילדים. האיסור על ענישה פיזית של קטינים חלה גם על ההורים וגם על עובדים סוציאליים ומחנכים.

תגובתי: כיצד אני יכול להביע את אי-שביעות הרצון שלי מהתנהגותו של ילד אם היא יוצאת ממסגרות ההתנהגות המקובלות בחברה או במשפחה? שיתנו לי דרך מושלמת להשפעה על הילדים כדי לחנך אותם. מפני שחינוך זו הגבלה. עליך להביע את אי-שביעות הרצון שלך בצורה שהילד יבין! וגם יבין שזה לתועלתו. כלומר אתה לא עושה זאת מפני שאתה עצבני אלא מכיוון שאתה רוצה בטובתו. זה העיקרון המרכזי בחינוך.

שאלה: כיצד להחזיק את העיקרון במחשבה, כדי לא להוציא הכול על הילד…?

תשובתי: לשם כך צריך לחנך את המחנכים.

הערה: כלומר על ידי איסורים לא תוכל לעשות שום דבר…

תשובתי: לא תעשה שום דבר. מה הטעם שיהיה חוק? מה הם יטילו קנסות? יושיבו את ההורים בכלא?! זה יגרום בלבול בחברה! כאשר המדינה מחוקקת כזה חוק, ובכלל כל מיני חוקים, היא בהכרח צריכה ללמד כיצד ליישם את החוק הזה ולהקנות לו חיזוק ותמיכה בהתאם.

שאלה: מהו החינוך הנכון?

תשובתי: נאמר: "פרא אדם ייוולד", ואם לא נחנך אותו הוא יהפוך לפרא אדם גדול. אבל כדי לחנך צריך להפעיל לחץ מסוים במקביל להתפתחות שלו! לתת לילד להבין שאני מפעיל עליו לחץ ביחס לבהמה הפראית שבו, ולא ביחס לאדם שבו. את האדם אני רוצה לפתח, ואילו את הבהמה לרסן! מה גם שהבהמה הזאת היא פראית!

ילד צריך לדעת שהוא מורכב משני חלקים: מטוב ורע, ואת הרע עלינו להגביל.

הערה: אני שוב מצפה להערות זועמות בטוויטר…

תשובתי: זה לא משנה! מה זה משנה, זועמות או לא זועמות, העיקר זה לומר את האמת, אחר כך כעבור זמן מה היא נתפסת ומובנת.

הערה: כלומר המסקנה שלך שצריך לחנך את ההורים ואת המחנכים.

תשובתי: בוודאי, שצריך לחנך את ההורים, לפני שמחנכים את הילדים. אחרת ההורים יחנכו את הילדים בצורה גרועה עוד יותר, מאשר הם עצמם.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 09.04.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest