דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / כיצד לומדים את חכמת הקבלה?

כיצד לומדים את חכמת הקבלה?

שאלה: האם אדם "מהרחוב" יכול לחקור בצורה נכונה את חכמת הקבלה?

תשובה: ככל שאנחנו נמצאים בחקירה חופשית יותר, ורוצים לחקור את הדברים האלה יחד עם כל הסובבים אותנו שיש להם גם כן נטייה לזה, ודאי שזה צריך להיות אדם עם נטייה למחקר מסוג זה, אז יש לנו יותר סיכוי להתקדם בצורה נכונה. אבל שוב, אי אפשר לעשות זאת בלי מורה, בלי קבוצה, בלי שיש מישהו שיודע לסדר את הדברים האלה בצורה כזאת שיש מקום מסודר תחת משגיח, מנהיג, שמסדר הכול למתחילים ומבין כיצד הם צריכים להתקדם.

אני לא מתאר לעצמי שסתם נכנסים לחנות, קונים כמה ספרי קבלה, מתיישבים בבית וקוראים, אפילו חמישה אנשים, עשרה, או שלושים, ארבעים איש, לא חשוב כמה אנשים, ויוצא מהם משהו ללא הדרכה.

אדם שמחזיק אמונה שהוא למד בילדות או שוכנע לאחר מכן, מתחיל כעת את הלימוד בחכמת הקבלה והוא כבר בא עם כל מיני אמונות, נטיות, מזה הוא יכול אולי לראות עד כמה שלימדו אותו בצורה לא נכונה, או עד כמה שהלימוד ההוא לא שייך ללימוד של חכמת הקבלה. כי כאן זה לא לימוד כדי לדעת, כאן זה לימוד כדי למשוך מאור המחזיר למוטב. זאת אומרת, מטרת הלימוד היא אחרת לגמרי. שם הייתה מטרת הלימוד – לדעת, כאן מטרת הלימוד היא להביא לעצמו, על עצמו, כוח מיוחד שמפתח אותו, שמעלה אותו, מרחיב לו את כלי הקליטה.

אם אדם, המחזיק את האמונה שהוא למד בילדות או שוכנע לאחר מכן, שומר למטה ומסלק את כל הספקות המתעוררים על כך במוחו, ובכוונה נמנע מהקריאה של ספרים ומחברתם של אנשים שמעלים שאלה או דיון על זה, ורואה בשאלות אלה ככופרות – חייו של האדם הם חטא אחד ארוך נגד האנושות ("האתיקה של האמונה"', ו.ק. קליפורד).

מתוך התוכנית "עולמות נפגשים – קבלה ומדע", מס' 26, 19.12.2014

One comment

  1. מרתק ומעניין, תודה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest