דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להתנתק מהעבדות?

כיצד להתנתק מהעבדות?

שאלה: אני רוצה להתחבר, אך בכל זאת אני רואה בזה גם תועלת אישית. מה לעשות?

תשובתי: זה נכון, אתה עדיין נמצא במצרים, ואינך מסוגל לבצע חישוב אחר. פשוט תחשוב כל הזמן על האיחוד, שממנו יהיה לך טוב.

שאלה: אבל אני חייב להתכחש לעצמי.

תשובתי: את זה יעשה האור העליון. אינך מסוגל לעשות זאת בעצמך. האם קיים בך משהו טוב, שבזכותו אתה באמת רוצה להרכין את הראש ולאהוב את הזולת? האם אתה באמת מעוניין בזה?

בסופו של דבר אנחנו מגלים שאין בנו שום דבר טוב. לגמרי איננו מסוגלים לעשות טוב. כולנו שקרנים וגנבים, כולנו פושעים, מפני שכולנו נמצאים תחת שליטת פרעה. ופרעה הוא האבא והאפוטרופוס של כל השקרנים, המלך של כל הגנבים, הסנדק של כל עולם הפשע האגואיסטי. הוא שורה בלב ובמוח שלי ומושך בכל החוטים.

לפעמים אני נזכר בתהייה בחיים הקודמים שלי: "למה נהגתי כך? מה חייב אותי לעשות את זה?" וזהו השעבוד של פרעה, שתחתיו אינני יכול לעשות שום דבר טוב. אם האדם היה רואה את חייו באור העליון, הוא לא היה מוצא אף לא רגע בהיר אחד, כולם היו מתגלים כנוראיים.

אז מה אנחנו יכולים לעשות? – למרות כל זה, אנחנו צריכים להשתדל להתחבר בינינו. כשאני משקיע מאמצים על רקע העבדות האגואיסטית, אני מגלה בהדרגה את האור המחזיר למוטב, ואז אני מתחיל להרגיש שהבורא יכול לתקן את המצב.

ואני בעצמי לא. אני בעצמי אינני רוצה ליצור קשר עם האחרים, אינני רוצה את החיבור בינינו, אני שוכח מזה. אין לי אף חוט אמיתי שמחבר בין הלבבות. אך אם מגיע אליי האור העליון, הוא נושא עבורי את הרצון הזה ומקנה לי את היכולת להתחבר.

תן לאור לעבוד, תשקיע מאמצים. בזכותם הוא ישפיע עליך, ואתה תשתנה: המחשבות שלך יזרמו לעבר החיבור.

מתוך שיעור על איגרת של בעל הסולם, 18.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האהבה אינה יכולה להפוך להרגל
המקום שבו אנחנו מחוברים
משנאה לאהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest